Urządzenia mobline Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Urządzenia mobline
Kod modułu: 08-IO1S-13-UM
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z funkcjonalnością urządzeń mobilnych, ograniczeniami zasobów takich urządzeń oraz z możliwościami projektowania, testowania i symulacji oprogramowania i wdrażania aplikacji dla urządzeń mobilnych. Odpowiednia konstrukcja oprogramowania, optymalizacja i ograniczenie złożoności obliczeniowej, i pamięciowej algorytmów, znajomość systemów operacyjnych urządzeń mobilnych, podzespołów funkcjonalnych i teletransmisji danych oraz warstwy wizualnej i interfejsu użytkownika stanowią uzupełnienie zakresu przedmiotowego kursu.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi myśleć i tworzyć w sposób kreatywny. [UM_K_7]
K_K01 [1/5] K_K05 [1/5]
Umie pracować indywidualnie i w zespole. [UM_K_8]
K_U02 [1/5]
Potrafi wykonać aplikację multimedialną przeznaczoną dla urządzeń mobilnych, umie wykorzystać funkcjonalność systemu operacyjnego takich urządzeń oraz właściwie używać dostępne zasoby sprzętowe. [UM_U_4]
K_U02 [1/5] K_U13 [1/5] K_U03 [1/5] K_U17 [1/5] K_U18 [1/5]
Potrafi dobierać odpowiednie narzędzia i środowiska programistyczne do projektowania i wytwarzania aplikacji użytkowych dla urządzeń mobilnych. Stosuje narzędzia do symulacji i testowania oprogramowania oraz rozumie potrzebę optymalizacji kodu, ograniczeń związanych ze złożonością obliczeniową i pamięciową algorytmów. [UM_U_5]
K_U14 [1/5] K_U15 [1/5] K_U12 [1/5] K_U16 [1/5] K_U17 [1/5]
Potrafi stosować protokoły komunikacyjne oraz dostępne podzespoły funkcjonalne urządzeń mobilnych. Umie wykorzystać urządzenia mobile w teletransmisji danych. [UM_U_6]
K_U01 [1/5] K_U06 [1/5] K_U21 [1/5] K_U10 [1/5] K_U11 [1/5]
Zna i rozumie funkcjonowanie architektury urządzeń mobilnych, systemów operacyjnych takich urządzeń, zna ograniczenia wydajnościowe sprzętu i jego zasobów oraz umie projektować aplikacje multimedialne ze szczególnym uwzględnieniem warstwy wizualnej oprogramowania i interfejsu użytkownika. [UM_W_1]
K_W07 [1/5] K_W09 [1/5] K_W14 [1/5] K_W15 [1/5] K_W16 [1/5] K_W17 [1/5] K_W23 [1/5]
Zna i stosuje narzędzia do projektowania, programowania i testowania aplikacji dla urządzeń mobilnych oraz nabywa doświadczenia w stosowaniu języków programowania: Java ME, C++ i C# dla ograniczonych sprzętowo urządzeń komputerowych oraz umie wykorzystać możliwości symulacji urządzeń mobilnych i przystosować oprogramowanie dla różnych typów takich urządzeń. [UM_W_2]
K_W09 [1/5] K_W11 [1/5] K_W16 [1/5] K_W17 [1/5] K_W20 [1/5] K_W10 [1/5]
Dysponuje podstawową wiedzą o teletransmisji danych GSM/GPRS, pozycjonowaniu GPS, akcelerometrach oraz innych dostępnych podzespołach funkcjonalnych urządzeń mobilnych i umie je wykorzystać aplikacyjnie. [UM_W_3]
K_W12 [1/5] K_W13 [1/5] K_W21 [1/5] K_W25 [1/5] K_U23 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [UM_w_1]
Weryfikacja wiedzy w formie zadań do rozwiązania - wykład i laboratorium.
UM_W_1 UM_W_2 UM_W_3
prace sprawdzające [UM_w_2]
Sprawdzian zaliczeniowy z treści wykładowych i laboratoryjnych.
UM_U_4 UM_U_5 UM_U_6 UM_W_1 UM_W_2 UM_W_3
projekt [UM_w_3]
Wykonanie projektu w zakresie przyjętych w module efektów kształcenia.
UM_K_7 UM_K_8 UM_U_4 UM_U_5 UM_U_6 UM_W_1 UM_W_2 UM_W_3
prezentacja [UM_w_4]
Przedstawienie prezentacji audiowizualnej na forum grupy studentów, dyskusja założeń i przyjętej metody rozwiązania określonego problemu, analiza i ocena realizacji celu projektu.
UM_K_7 UM_K_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [UM_fs1]
Treści kształcenia z użyciem środków audiowizualnych.
10
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zalecanej literatury.
20 egzamin [UM_w_1]
laboratorium [UM_fs2]
Treści kształcenia związane z nabyciem umiejętności i doświadczenia sprawnego posługiwania się narzędziami do projektowania aplikacji multimedialnych dla urządzeń mobilnych oraz ich symulacji komputerowej.
30
Samodzielne przygotowanie do zajęć laboratoryjnych oraz cykliczne sprawozdania z przebiegu prac laboratoryjnych i projektowych. Wykonanie projektu według określonych założeń samodzielnie lub w zespole dwuosobowym. Przygotowanie prezentacji i jej przedstawienie.
60 prace sprawdzające [UM_w_2] projekt [UM_w_3] prezentacja [UM_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)