Programowanie wieloplatformowe Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Programowanie wieloplatformowe
Kod modułu: 08-IO1S-13-PW
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć w ramach modułu Programowanie wieloplatformowe jest wyrobienie umiejętności programowania wieloplatformowego, zapewniającego przenośność aplikacji na poziomie kodu źródłowego i/lub kodu wynikowego oraz zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania tych umiejętności w tworzeniu przenośnych aplikacji, zarówno klasy desktop jak i WWW. Zajęcia realizowane w ramach modułu mają zaowocować zdolnością konstruowania wieloplatformowych aplikacji, poprzedzoną właściwą analizą wymagań systemowych, sprzętowych, doborem właściwych języków, metod, bibliotek i narzędzi programistycznych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada kompetencje w zakresie pracy grupowej nad projektem, przejawiające się w umiejętności przedsiębiorczego planowania podzadań, metod ich realizacji oraz samodoskonalenia się w zarządzaniu projektem. [PW_K_8]
K_K01 [1/5] K_K03 [1/5]
Student rozumie potrzebę i potrafi rozwijać swoje kompetencje zawodowe, w tym kompetencje w zakresie przedsiębiorczego współdziałania z użytkownikiem w zakresie ustalania i formułowania wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych dla realizowanego oprogramowania. [PW_K_9]
K_K02 [1/5] K_K05 [1/5]
Student potrafi tworzyć aplikacje przenośne na poziomie kodu źródłowego jak i wynikowego. Potrafi dokonywać kompilacji skrośnej, wykorzystywać symulatory. [PW_U_4]
K_U14 [2/5] K_U15 [2/5] K_U16 [2/5]
Student potrafi programować z wykorzystaniem przenośnych bibliotek, potrafi dobierać odpowiednie narzędzia i języki programowania, wykorzystywać grafikę i elementy multimedialne. [PW_U_5]
K_U15 [1/5] K_U22 [1/5] K_U16 [1/5]
Student potrafi wykorzystywać wzorce projektowe w celu uzyskania przenośności oprogramowania, tworzyć biblioteki niezależne od środowiska sprzętowego i systemowego, wykorzystywać kompilacje warunkową, wykorzystywać interpretery, maszyny wirtualne. [PW_U_6]
K_U22 [1/5] K_U18 [1/5]
Student posiada umiejętności w zakresie projektowania aplikacji przenośnych na poziomie kodu źródłowego i wynikowego, potrafi dobierać odpowiednie języki, biblioteki i narzędzia adekwatnie do potrzeb jak i wymagań platform docelowych. [PW_U_7]
K_U01 [1/5] K_U02 [1/5] K_U03 [1/5]
Student zna problematykę programowania niezależnego od platformy sprzętowej i systemowej, potrafi dobierać języki programowania, biblioteki, środowiska programistyczne adekwatne do postawionego zadania oraz ustalonych wymagań w zakresie przenośności. [PW_W_1]
K_W04 [1/5] K_W09 [1/5] K_W10 [1/5]
Student rozumie koncepcję API, potrafi z niego korzystać oraz konstruować kod niezależny od API. Student zna języki, biblioteki i środowiska wieloplatformowe, rozumie ich możliwości, ograniczenia i zakres stosowalności. [PW_W_2]
K_W09 [1/5] K_W12 [1/5] K_W10 [1/5]
Student zna wielowarstwową strukturę oprogramowania narzędziowego, rozumie ograniczenia, wady i zalety programowania w obrębie każdej z warstw, rozumie w jaki sposób dobierać narzędzi dla uzyskania efektu wieloplatformowości aplikacji. [PW_W_3]
K_W12 [1/5] K_W14 [1/5] K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test zaliczeniowy [PW_w_1]
Test zawierający pytania zamknięte i/lub otwarte, pozwalających na sprawdzenie wiedzy i umiejętności w zakresie programowania wieloplatformowego.
PW_U_4 PW_U_5 PW_U_6 PW_U_7 PW_W_1 PW_W_2 PW_W_3
Prace kontrolne [PW_w_2]
Kolokwia sprawdzające wiedzę i umiejętności w zakresie poszczególnych działów kształcenia w zakresie programowania w różnych środowiskach systemowych.
PW_U_4 PW_U_5 PW_U_6 PW_U_7 PW_W_1 PW_W_2 PW_W_3
Sprawozdania grupowe [PW_w_3]
Realizacja projektów pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji w grupowym rozwiązywania praktycznych problemów z zakresu programowania wieloplatformowego.
PW_K_8 PW_K_9 PW_U_4 PW_U_5 PW_U_6 PW_U_7 PW_W_1 PW_W_2 PW_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PW_fs1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
10
Pogłębiona analiza materiałów wykładowych zamieszczonych na internetowej stronie przedmiotu i literatury obowiązkowej.
10 Test zaliczeniowy [PW_w_1]
laboratorium [PW_fs2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Pogłębiona analiza przykładów aplikacji i tematów omawianych na laboratorium. Realizacja grupowego projektu programistycznego, rozwijającego umiejętności oraz kompetencje w zakresie programowania i pracy grupowej.
40 Prace kontrolne [PW_w_2] Sprawozdania grupowe [PW_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)