Grafika interaktywna Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Grafika interaktywna
Kod modułu: 08-IO1S-13-GI
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami tworzenia grafiki interaktywnej 2D i 3D oraz tworzenie aplikacji interaktywnych w oparciu o zdobytą wiedzę. Do tego celu zostanie wykorzystana biblioteka OpenGL. Oprócz zasad tworzenia grafiki interaktywnej student pozna różne pojęcia matematyczne oraz algorytmy używane w grafice i animacji komputerowej. W ramach zajęć studenci przygotują projekty w zespołach maksymalnie dwuosobowych oraz przedstawią rezultaty swojej pracy w postaci prezentacji przed resztą grupy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny [GI_K_8]
K_K03 [1/5] K_K05 [1/5]
Potrafi posługiwać się biblioteką OpenGL do tworzenia interaktywnych aplikacji 3D [GI_U_4]
K_U15 [1/5] K_U18 [1/5]
Potrafi pozyskiwać informacje na temat grafiki interaktywnej i biblioteki OpenGL z literatury, baz danych i innych źródeł [GI_U_5]
K_U01 [1/5] K_U05 [1/5] K_U06 [1/5]
Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego [GI_U_6]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5]
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole [GI_U_7]
K_U02 [1/5]
Zna i rozumie pojęcia matematyczne używane w grafice interaktywnej, w szczególności: iloczyn wektorowy, wektor normalny, pochodna cząstkowa, iloczyn skalarny, kwaterniony, rachunek macierzowy [GI_W_1]
K_W01 [1/5] K_W03 [1/5] K_W15 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe algorytmy wykorzystywane w grafice interaktywnej [GI_W_2]
K_W09 [1/5] K_W15 [1/5]
Zna algorytmy algorytm poruszania obiektów 3D za pomocą myszki, algorytm obracania obiektu 3D z użyciem myszki i kwaternionów [GI_W_3]
K_W09 [1/5] K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [GI_w_1]
Przygotowanie projektu z wybranego tematu związanego z interaktywną grafiką 3D.
GI_K_8 GI_U_4 GI_U_5 GI_U_6 GI_U_7 GI_W_1 GI_W_2 GI_W_3
sprawozdania [GI_w_2]
Przygotowanie projektu z wybranego tematu związanego z interaktywną grafiką 3D.
GI_K_8 GI_U_4 GI_U_7 GI_W_1 GI_W_2 GI_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [GI_fs1]
Podanie treści kształcenia z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
10
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury.
20 projekt [GI_w_1] sprawozdania [GI_w_2]
laboratorium [GI_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji korzystających z interaktywnej grafiki 3D. Rozwiązywanie zadań programistycznych.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. Zapoznanie się z tematyką projektu oraz wykonanie projektu w zespole jedno- lub dwuosobowym. Przygotowanie prezentacji przedstawiającej problematykę projektu.
60 projekt [GI_w_1] sprawozdania [GI_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)