Naturalne interfejsy użytkownika Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Naturalne interfejsy użytkownika
Kod modułu: 08-IGO1S-13-NUI
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem jest wprowadzenie słuchacza w nowe możliwości sterowania interfejsem użytkownika poprzez zastosowanie różnego rodzaju sensorów ze szczególnym uwzględnieniem kontrolera ruchu Microsoft Kinect.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę na temat programowania obiektowego w języku C#. [NUI_1]
K_W10 [5/5]
Potrafi zwizualizować projekt aplikacji i przedstawić jej schemat działania wraz z odpowiednimi diagramami UML. [NUI_10]
K_W17 [1/5] K_W22 [3/5] K_U04 [2/5]
Potrafi wykorzystać znane sobie i innym członkom zespołu technologie informatyczne oraz zintegrować je ze sobą w postaci systemu informatycznego. [NUI_11]
K_W07 [1/5] K_W13 [5/5] K_W23 [3/5] K_U03 [2/5]
Zna wady i zalety różnych kontrolerów ruchu. [NUI_12]
K_U01 [3/5] K_U05 [1/5]
Potrafi zintegrować kontroler ruchu w swojej aplikacji. [NUI_13]
K_U14 [3/5] K_U03 [4/5] K_U18 [4/5]
Ma wiedzę na temat środowiska programistycznego Visual Studio. [NUI_2]
K_W12 [3/5]
Potrafi obsługiwać system kontroli wersji (repozytorium kodu). [NUI_3]
K_W22 [4/5]
Potrafi zaprojektować własną aplikację sterowaną ciałem. [NUI_4]
K_U13 [5/5] K_U15 [3/5]
Ma wiedzę na temat zasady działania kontrolerów ruchu. [NUI_5]
K_W15 [4/5] K_W16 [5/5]
Potrafi wykorzystać biblioteki udostępnione przez firmę Microsoft do tworzenia aplikacji dla Kinect. [NUI_6]
K_W16 [4/5] K_U06 [3/5] K_U15 [4/5]
Poznaje różne możliwości kontrolera ruchu Kinect – rozpoznawanie mowy. [NUI_7]
K_W15 [2/5]
Potrafi skonfigurować środowisko Visual Studio do pisania aplikacji na kontroler Kinect. [NUI_8]
K_W12 [4/5] K_U09 [3/5] K_U17 [3/5]
Ma wiedzę na temat śledzenia ciała i szkieletu człowieka przy użyciu sensora ruchu. [NUI_9]
K_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prace projektowe [NUI_w_1]
Opracowanie systemu informatycznego od jego projektowania do implementacji i testowania. Weryfikacja umiejętności nabytych podczas rozwiązywania problemów.
NUI_1 NUI_10 NUI_11 NUI_2 NUI_3 NUI_4 NUI_5 NUI_6 NUI_7 NUI_8 NUI_9
zaliczenie laboratorium [NUI_w_2]
Ocena zaliczeniowa jest wynikiem ocen cząstkowych uzyskanych w ciągu semestru z pracy projektowej oraz ocena za prezentację projektu.
NUI_12 NUI_13
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [MIU_fs_2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Nadzorowanie prac projektowych studentów oraz pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów projektowych. Nadzór nad realizacją harmonogramu stworzonego przez studentów.
30
Przygotowanie do zajęć. Samodzielne rozwiązanie przez studentów zadań przydzielonych na laboratorium. Samodzielne praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na laboratorium.
30 prace projektowe [NUI_w_1] zaliczenie laboratorium [NUI_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)