Projektowanie i zarządzanie grą Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Projektowanie i zarządzanie grą
Kod modułu: 08-IO1S-13-PIZG
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć pokazanie studentom różnych aspektów związanych z projektowaniem gier komputerowych. Student dowie się, z czego powinien składać się dobry projekt i jak go zrealizować. Pozna metody definiowania świata gry i jej bohaterów oraz określania ról, jakie gracze będą pełnili w wirtualnym świecie. Kolejnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest grywalność - parametr o decydującym znaczeniu w tworzeniu dobrej gry.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student potrafi pracować w zespole projektowo-programistycznym [PIZG_K7]
K_K02 [1/5] K_K05 [1/5]
Potrafi skonstruować projekt gry z uwzględnieniem wszystkich istotnych cech gry [PIZG_U4]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U06 [1/5]
Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną oraz programistyczną do zaimplementowania wybranych elementów gry [PIZG_U5]
K_U05 [1/5] K_U14 [1/5] K_U15 [1/5] K_U16 [1/5] K_U18 [1/5]
Potrafi sprawdzić i przeanalizować działanie zaprojektowanych i zaimplementowanych elementów gry pod kątem ich atrakcyjności [PIZG_U6]
K_U23 [1/5] K_U10 [1/5]
Student zna cechy gier komputerowych oraz różnice między tymi grami, a grami klasycznymi [PIZG_W1]
K_W23 [1/5] K_W24 [1/5]
Ma wiedzę na temat procesu projektowania gry, przygotowania jej koncepcji, fabuły gry [PIZG_W2]
K_W12 [1/5] K_W19 [1/5]
Wie, jak zdefiniować świat gry, zaprojektować postacie w niej występujące, opracować interfejs użytkownika z uwzględnieniem efektów dźwiękowych [PIZG_W3]
K_W09 [1/5] K_W14 [1/5] K_W15 [1/5] K_W16 [1/5] K_W17 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena projektu [PIZG_w1]
studenci wykonują samodzielnie projekt gry oraz jego oprogramowanie, zgodnie ze specyfikacją podawaną przez prowadzącego
PIZG_K7 PIZG_U4 PIZG_U5 PIZG_U6 PIZG_W1 PIZG_W2 PIZG_W3
prace kontrolne [PIZG_w2]
kolokwia pisemne (w tym wykonane na komputerze w czasie zajęć)
PIZG_U4 PIZG_U5 PIZG_U6 PIZG_W1 PIZG_W2 PIZG_W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PIZG_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Projektowanie algorytmów i ich implementacja komputerowa.
30
Rozwiązywanie zadań z poszczególnych tematów wraz z analizą rozwiązań już istniejących – w literaturze i na stronach internetowych. Samodzielne wykonanie oprogramowania, którego specyfikacja została podana przez prowadzącego, oraz wykonanie dokumentacji
70 ocena projektu [PIZG_w1] prace kontrolne [PIZG_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)