Podstawy programowania silnika 3D Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Podstawy programowania silnika 3D
Kod modułu: 08-IGO1S-13-PPS3D
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami programowania silnika gier wideo w oparciu o zdobytą wiedzę. Do tego celu zostanie wykorzystane środowisko Unreal Development Kit. W ramach zajęć studenci przygotują indywidualne projekty oraz przedstawią rezultaty swojej pracy w postaci prezentacji przed resztą grupy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny [PPS3D_K_8]
K_K05 [1/5]
Potrafi wykonać skrypt opisujący zachowanie postaci, pojazdu i innych modeli dynamicznych [PPS3D_U_4]
K_W03 [1/5] K_W15 [1/5] K_W16 [1/5]
Potrafi wykonać elementy typu menu gry [PPS3D_U_5]
K_W14 [1/5]
Potrafi wykonać grę wieloosobową z wykorzystywaniem połączenia sieciowego [PPS3D_U_6]
K_W11 [1/5]
Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego [PPS3D_U_7]
K_U01 [1/5] K_U05 [1/5] K_U06 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe techniki modelowania obiektów 3D [PPS3D_W_1]
K_W15 [1/5]
Zna i potrafi wyjaśnić zasady animowania modeli 3D [PPS3D_W_2]
K_W15 [1/5] K_W16 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe zasady projektowania poziomów w grach wideo [PPS3D_W_3]
K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
laboratorium [PPS3D_w_1]
Programowanie silnika 3D. Przystosowanie animacji szkieletów obiektów dynamicznych.
PPS3D_K_8 PPS3D_U_4 PPS3D_U_5 PPS3D_U_6 PPS3D_U_7 PPS3D_W_1 PPS3D_W_2 PPS3D_W_3
projekt [PPS3D_w_2]
Przygotowanie projektu z wykorzystaniem zaprogramowanego silnika 3D.
PPS3D_K_8 PPS3D_U_4 PPS3D_U_5 PPS3D_U_6 PPS3D_W_1 PPS3D_W_2 PPS3D_W_3
prezentacja [PPS3D_w_3]
Przygotowanie prezentacji
PPS3D_K_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPS3D_fs1]
Podanie treści kształcenia z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
15
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury.
15 projekt [PPS3D_w_2] prezentacja [PPS3D_w_3]
laboratorium [PPS3D_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do programowania silnika 3D gry
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. Wykonanie indywidualnego projektu. Przygotowanie prezentacji przedstawiającej problematykę projektu.
45 laboratorium [PPS3D_w_1] projekt [PPS3D_w_2] prezentacja [PPS3D_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)