Wzorce projektowe Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Wzorce projektowe
Kod modułu: 08-IGO1S-13-WP
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć jest przygotowanie studentów w zakresie projektowania wzorców projektowych oraz modeli programistycznych. Dzięki temu student będzie lepiej przygotowany pod względem praktycznym do wymagań stawianych przez rynek pracy. Student posiądzie również umiejętności przydatne w optymalizacji oprogramowania, dzięki czemu lepiej będzie przygotowywać aplikacje do testowania badanych algorytmów. W konsekwencji zajęcia mają doprowadzić do zagłębienia studenta z zaawansowane programowanie obiektowe.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi formułować opinie i potrzeby aktualnego trendu w projektowaniu aplikacji. Rozumie potrzeby rozwijania swoich kompetencji w zakresie programowania. [WP_K9]
K_K01 [1/5] K_K05 [2/5]
Potrafi identyfikować wzorce projektowe na podstawie opisu dokumentacji oraz tworzyć dokumentację do użytych wzorców. [WP_U5]
K_U05 [1/5] K_U22 [2/5] K_U03 [1/5] K_U18 [1/5]
Potrafi zaprojektować aplikację opartą o wzorce projektowe oraz dostosować jakość wzorców do zadanego problemu. [WP_U6]
K_U14 [1/5] K_U22 [1/5] K_U18 [1/5]
Potrafi refaktoryzować kod aplikacji do wybranych przez siebie odpowiednich wzorców projektowych. [WP_U7]
K_U05 [1/5] K_U14 [1/5] K_U22 [1/5] K_U18 [2/5]
Potrafi zaprojektować prosty model MVC oraz użyć gotowych modeli tego typu. [WP_U8]
K_U14 [2/5] K_U22 [1/5] K_U18 [1/5]
Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu programowania zorientowanego obiektowo i zna wszystkie paradygmaty programowania obiektowego. [WP_W1]
K_W09 [2/5] K_W10 [1/5]
Ma podstawową wiedzę z zakresu wzorców projektowych i zna wzorce wraz z podziałem ich na kategorie, rozumie przeznaczenie wzorców projektowych. [WP_W2]
K_W09 [1/5] K_W20 [1/5] K_W10 [2/5]
Ma podstawową wiedzę z zakresu refaktoryzacji kodu programu do wzorców projektowych i zna zasady tworzenia tego procesu dla złożonych projektów. [WP_W3]
K_W12 [1/5] K_W10 [1/5]
Ma podstawową wiedzę z zakresu projektowania i działania modelu MVC i zna przeznaczenie poszczególnych elementów tego modelu. [WP_W4]
K_W12 [1/5] K_W14 [1/5] K_W20 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prace kontrolne [WP_w1]
Kolokwium zaliczeniowe w formie praktycznej, czyli stworzenie zadanych programów na komputerze.
WP_K9 WP_U5 WP_U6 WP_U7 WP_U8 WP_W1 WP_W2 WP_W3 WP_W4
Sprawozdania grupowe [WP_w2]
Sprawozdania wraz z dołączonym programem z zadanych zestawów zadań
WP_K9 WP_U5 WP_U6 WP_U7 WP_U8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [WP_fs_1]
Szczegółowe przygotowanie studentów do projektowania i wykonywania aplikacji zgodnie z zasadami Object Oriented Programming oraz wzorcami projektowymi. Tworzenie programów ćwiczeniowych.
30
Rozwiązywanie zadań z wprowadzonych wzorców projektowych oraz modeli programowania. Projektowanie, dokumentowanie i programowanie zadanych projektów zaliczeniowych w formie sprawozdania. Praca w małych zespołach nad autorską wersją zdanych rozwiązań (np. MVC).
60 prace kontrolne [WP_w1] Sprawozdania grupowe [WP_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)