Basics of Modelling and Visualization
Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Nazwa modułu: | Basics of Modelling and Visualization |
---|---|
Kod modułu: | 08-IO1S-13-BOMAV |
Kod programu: | W4-S1IN19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z wizualizacja danych, modelowaniem obiektów 3D wraz z ich fotorealistyczna prezentacją za pomocą programów: POV Ray, Mayavi, Deep View/Swiss-Pdb Viewer oraz Processing. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi pracować w zespole dwuosobowym i dokonuje właściwego podziału pracy [BOMAV_K_9] |
K_K01 [1/5] |
Potrafi stworzyć scenę 3D o wysokim poziomie realizmu i animację w programie POV Ray [BOMAV_U_5] |
K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U14 [2/5] K_U03 [1/5] |
Potrafi wizualizować dane w Programie Mayavi z wykorzystaniem skryptów w języku Python oraz używając języka Processing [BOMAV_U_6] |
K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U14 [2/5] K_U15 [2/5] K_U03 [1/5] |
Potrafi korzystać z repozytoriów danych o cząsteczkach i je wizualizować w programie Deep View/Swiss-Pdb Viewer [BOMAV_U_7] |
K_U14 [2/5] K_U15 [2/5] K_U08 [1/5] |
Potrafi przedstawić prezentację projektu [BOMAV_U_8] |
K_U04 [1/5] K_U03 [1/5] |
Zna i rozumie podstawowe przekształcenia geometryczne na płaszczyźnie i w przestrzeni [BOMAV_W_1] |
K_W01 [1/5] K_W15 [2/5] K_W16 [2/5] |
Zna i rozumie zasady tworzenia krzywych, płatów i fraktali [BOMAV_W_2] |
K_W15 [2/5] K_W16 [2/5] |
Zna i rozumie zasady tworzenia scen 3D o wysokim poziomie realizmu [BOMAV_W_3] |
K_W03 [1/5] K_W17 [2/5] |
Zna podstawy języka Python, Processing oraz programy graficzne: POV Ray, Mayavi, Deep View/Swiss-Pdb Viewer [BOMAV_W_4] |
K_W12 [1/5] K_W15 [2/5] K_W16 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [BOMAV_w_1] | Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen z egzaminu pisemnego i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne. |
BOMAV_W_1 BOMAV_W_2 BOMAV_W_3 |
kolokwia [BOMAV_w_2] | Okresowe sprawdzanie wiedzy teoretycznej na ćwiczeniach laboratoryjnych |
BOMAV_U_5 BOMAV_W_1 BOMAV_W_2 BOMAV_W_3 |
projekty [BOMAV_w_3] | Przygotowanie projektu sceny 3D i jej animacji w programie POV Ray, przygotowanie wizualizacji wybranych danych |
BOMAV_K_9 BOMAV_U_5 BOMAV_U_6 BOMAV_U_7 BOMAV_U_8 BOMAV_W_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [BOMAV_fs1] | Przedstawienie treści modułu z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
15 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury |
15 | egzamin [BOMAV_w_1] |
laboratorium [BOMAV_fs2] | Zapoznanie studentów z programami POV Ray, Mayavi z elementami języka Python, Deep View/Swiss-Pdb Viewer i Processing. |
30 | Samodzielne przygotowanie się do laboratorium
Zapoznanie się z tematyką projektów oraz ich wykonanie samodzielnie lub w zespole dwuosobowym
Przygotowanie prezentacji przedstawiającej problematykę projektu
|
105 | kolokwia [BOMAV_w_2] projekty [BOMAV_w_3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |