Basics of Modelling and Visualization Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Basics of Modelling and Visualization
Kod modułu: 08-IO1S-13-BOMAV
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z wizualizacja danych, modelowaniem obiektów 3D wraz z ich fotorealistyczna prezentacją za pomocą programów: POV Ray, Mayavi, Deep View/Swiss-Pdb Viewer oraz Processing.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w zespole dwuosobowym i dokonuje właściwego podziału pracy [BOMAV_K_9]
K_K01 [1/5]
Potrafi stworzyć scenę 3D o wysokim poziomie realizmu i animację w programie POV Ray [BOMAV_U_5]
K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U14 [2/5] K_U03 [1/5]
Potrafi wizualizować dane w Programie Mayavi z wykorzystaniem skryptów w języku Python oraz używając języka Processing [BOMAV_U_6]
K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U14 [2/5] K_U15 [2/5] K_U03 [1/5]
Potrafi korzystać z repozytoriów danych o cząsteczkach i je wizualizować w programie Deep View/Swiss-Pdb Viewer [BOMAV_U_7]
K_U14 [2/5] K_U15 [2/5] K_U08 [1/5]
Potrafi przedstawić prezentację projektu [BOMAV_U_8]
K_U04 [1/5] K_U03 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe przekształcenia geometryczne na płaszczyźnie i w przestrzeni [BOMAV_W_1]
K_W01 [1/5] K_W15 [2/5] K_W16 [2/5]
Zna i rozumie zasady tworzenia krzywych, płatów i fraktali [BOMAV_W_2]
K_W15 [2/5] K_W16 [2/5]
Zna i rozumie zasady tworzenia scen 3D o wysokim poziomie realizmu [BOMAV_W_3]
K_W03 [1/5] K_W17 [2/5]
Zna podstawy języka Python, Processing oraz programy graficzne: POV Ray, Mayavi, Deep View/Swiss-Pdb Viewer [BOMAV_W_4]
K_W12 [1/5] K_W15 [2/5] K_W16 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [BOMAV_w_1]
Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen z egzaminu pisemnego i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne.
BOMAV_W_1 BOMAV_W_2 BOMAV_W_3
kolokwia [BOMAV_w_2]
Okresowe sprawdzanie wiedzy teoretycznej na ćwiczeniach laboratoryjnych
BOMAV_U_5 BOMAV_W_1 BOMAV_W_2 BOMAV_W_3
projekty [BOMAV_w_3]
Przygotowanie projektu sceny 3D i jej animacji w programie POV Ray, przygotowanie wizualizacji wybranych danych
BOMAV_K_9 BOMAV_U_5 BOMAV_U_6 BOMAV_U_7 BOMAV_U_8 BOMAV_W_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [BOMAV_fs1]
Przedstawienie treści modułu z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
15
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury
15 egzamin [BOMAV_w_1]
laboratorium [BOMAV_fs2]
Zapoznanie studentów z programami POV Ray, Mayavi z elementami języka Python, Deep View/Swiss-Pdb Viewer i Processing.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratorium Zapoznanie się z tematyką projektów oraz ich wykonanie samodzielnie lub w zespole dwuosobowym Przygotowanie prezentacji przedstawiającej problematykę projektu
105 kolokwia [BOMAV_w_2] projekty [BOMAV_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)