Programowanie zespołowe Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Programowanie zespołowe
Kod modułu: 08-IO1S-13-PZ
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem jest wprowadzenie słuchacza w zaawansowane zagadnienia projektowania aplikacji, harmonogramu projektu i pracy w zespole.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi wykorzystać znane sobie i innym członkom zespołu technologie informatyczne oraz zintegrować je ze sobą w postaci systemu informatycznego. [08-PZ_W_8]
K_W07 [1/5] K_W13 [5/5] K_W23 [3/5] K_U03 [2/5]
Poznaje kulturę pracy w środowisku biznesowym. [PZ_K_1]
K_K01 [3/5]
Ma wiedzę z zakresu z programowania w wybranym języku obiektowym. [PZ_U_1]
K_U15 [4/5]
Ma wiedzę z zakresu baz danych w wybranym silniku bazodanowym. [PZ_U_2]
K_U24 [2/5]
Potrafi przedstawić harmonogram projektu i wywiązywać się z niego. [PZ_U_3]
K_U02 [5/5]
Poznaje charakterystykę pracy w zespole. [PZ_U_4]
K_U02 [5/5]
Poznaje pracę w systemie zadaniowym i komunikację z osobą odpowiedzialną za zarządzanie projektem. [PZ_U_5]
K_U01 [4/5]
Potrafi przedstawić harmonogram projektu i wywiązywać się z niego. [PZ_U_6]
K_U16 [4/5]
Poznaje dobre praktyki w tworzeniu dokumentacji technicznej. [PZ_U_7]
K_U03 [3/5]
Ma wiedzę z zakresu projektowania UML i narzędzi do ich tworzenia. [PZ_W_1]
K_W10 [2/5]
Potrafi wykorzystać dostępne narzędzia do współpracy w zespole do własnych celów. [PZ_W_2]
K_W12 [2/5] K_U23 [4/5]
Poznaje różne techniki prowadzenia projektu oraz ich wady i zalety. [PZ_W_3]
K_W12 [1/5]
Potrafi zwizualizować projekt aplikacji i przedstawić jej schemat działania wraz z odpowiednimi diagramami UML. [PZ_W_4]
K_W17 [1/5] K_W22 [3/5] K_U04 [2/5]
Poznaje dobre praktyki w tworzeniu kodu takie jak: jego przejrzystość, komentarze, opisy. [PZ_W_5]
K_W12 [3/5] K_W10 [4/5]
Poznaje repozytorium SVN i jego obsługę. [PZ_W_6]
K_W22 [5/5]
Poznaje techniki projektowania interfejsu użytkownika (w kontekście przyjazności i intuicyjności). [PZ_W_7]
K_W14 [3/5] K_U18 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace projektowe [PZ_w_1]
Opracowanie systemu informatycznego od jego projektowania do implementacji i testowania. Weryfikacja umiejętności nabytych podczas rozwiązywania problemów.
08-PZ_W_8 PZ_W_1 PZ_W_2 PZ_W_3 PZ_W_4 PZ_W_5 PZ_W_6 PZ_W_7
Zaliczenie laboratorium [PZ_w_2]
Ocena zaliczeniowa jest wynikiem ocen cząstkowych uzyskanych w ciągu semestru z pracy projektowej oraz ocena za prezentację projektu.
PZ_K_1 PZ_U_1 PZ_U_2 PZ_U_3 PZ_U_4 PZ_U_5 PZ_U_6 PZ_U_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PZ_fs_1]
Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Nadzorowanie prac projektowych studentów oraz pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów projektowych. Nadzór nad realizacją harmonogramu stworzonego przez studentów.
45
Samodzielne rozwiązanie przez studentów zadań przydzielonych na laboratorium. Samodzielne praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na laboratorium. Przygotowanie do zajęć.
95 Prace projektowe [PZ_w_1] Zaliczenie laboratorium [PZ_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)