Języki programowania w multimediach i internecie Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Języki programowania w multimediach i internecie
Kod modułu: 08-IO1S-13-JPWMII
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć w tym module jest przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji internetowych, z naciskiem położonym na stosowane języki programowania oraz technologie umożliwiające pracę z multimediami. W ramach zajęć zostaną opisane możliwości oferowane przez różne technologie ze wskazaniem na ich ograniczenia i problemami związane z ich stosowaniem. Tematem zajęć jest również problematyka związana z projektowaniem aplikacji internetowych, ich użytecznością oraz wspomagającymi rozwiązaniami po stronie serwera. Studenci korzystają z wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich modułach, rozwijając umiejętności programistyczne.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę i konieczność ustawicznego uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych, a także potrafi formułować opinie na temat aktualnego stanu wiedzy w zakresie technologii internetowych [JPWMII_K_6]
K_K01 [1/5] K_K05 [1/5]
wyodrębnia informacje z literatury, zasobów internetowych oraz innych źródeł [JPWMII_U_3]
K_U01 [1/5] K_U06 [1/5]
potrafi zaprojektować i zaimplementować algorytm realizujący zadanie programistyczne związane z aplikacjami internetowymi i multimedialnymi [JPWMII_U_4]
K_U14 [1/5]
potrafi posługiwać się narzędziami programistycznymi oraz za ich pomocą samodzielnie zbudować aplikację multimedialną [JPWMII_U_5]
K_U15 [1/5] K_U16 [1/5] K_U18 [2/5]
przywołuje wiedzę w zakresie języków programowania aplikacji internetowych oraz architektury klient-serwer [JPWMII_W_1]
K_W09 [1/5] K_W13 [1/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu tworzenia interaktywnych aplikacji internetowych oraz obsługi multimediów [JPWMII_W_2]
K_W17 [2/5] K_W20 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [JPWMII_w_1]
Przewidziane są dwa kolokwia związane z obsługą multimediów w aplikacjach desktop i internetowych.
JPWMII_U_3 JPWMII_W_1 JPWMII_W_2
projekt [JPWMII_w_2]
W ramach modułu zostanie samodzielnie przez studenta zrealizowany jeden projekt.
JPWMII_K_6 JPWMII_U_3 JPWMII_U_4 JPWMII_U_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [JPWMII_fs_1]
Prowadzący prowadzi i instruuje studentów pracujących samodzielnie. W przypadku bardziej złożonych zagadnień prowadzący podpowiada optymalne rozwiązania. Wstęp teoretyczny zawiera wprowadzenie do technologii multimedialnych oraz specyfiki programowania na potrzeby aplikacji internetowych ilustrowany jest pokazem slajdów oraz prezentacją metod pracy na żywo z wykorzystaniem komputera przeprowadzaną przez prowadzącego. Każdy student otrzymuje założenia projektu informatycznego, który ma wykonać.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wykładów i udostępnionych materiałów do każdych zajęć ćwiczeniowych. Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu i udostępnionymi materiałami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych. Student samodzielnie wykonuje zadanie programistyczne z wykorzystaniem komputera i oprogramowania wspomagającego projektowanie, programowanie i testowanie, a następnie prezentuje sprawozdanie z wykonania projektu wraz z demonstracją.
30 kolokwium [JPWMII_w_1] projekt [JPWMII_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)