Projektowanie zorientowane na użytkownika Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Projektowanie zorientowane na użytkownika
Kod modułu: 08-IO1S-13-PZNU
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć w tym module jest zapoznanie studentów z tematyką użyteczności oprogramowania, zasad projektowania interfejsów użytkownika oraz metodami testowania oprogramowania pod kątem spełnienia oczekiwań przyszłych i obecnych użytkowników. Tematem zajęć są również metody ustalania z użytkownikami wymagań dotyczących funkcjonalności. Studenci korzystają z wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich modułach, rozwijając umiejętności stosowania poznanych metod w praktyce.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
demonstruje odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadania w ramach zespołu [PZNU_K_6]
K_K04 [1/5] K_K05 [1/5]
wyodrębnia informacje z literatury, zasobów internetowych oraz innych źródeł [PZNU_U_3]
K_U01 [1/5] K_U06 [1/5]
potrafi zbudować aplikację o wybranym zastosowaniu i podczas jej projektowania oraz analizowania dostrzegać aspekty pozatechniczne [PZNU_U_4]
K_U10 [1/5] K_U18 [1/5]
wykonuje prace w wieloosobowym zespole [PZNU_U_5]
K_U02 [1/5]
przywołuje wiedzę z zakresu interfejsów użytkownika, ich specyfikacji oraz zasad projektowania [PZNU_W_1]
K_W14 [2/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu grafiki komputerowej oraz metod jej tworzenia i przetwarzania [PZNU_W_2]
K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [PZNU_w_1]
Przewidziane są kolokwia dot. metod przeprowadzania testów praz projektowania interfejsów użytkownika.
PZNU_U_3 PZNU_W_1 PZNU_W_2
burza mózgów [PZNU_w_2]
Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie w ramach burzy mózgów.
PZNU_K_6 PZNU_U_4 PZNU_U_5
egzamin [PZNU_w_3]
Egzamin w formie testu wiedzy.
PZNU_U_3 PZNU_W_1 PZNU_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PZNU_fs1]
Wykład wprowadzający do tematyki projektowania aplikacji zorientowanego na użytkownika ilustrowany jest pokazem slajdów oraz prezentacją metod pracy na żywo z wykorzystaniem komputera przeprowadzaną przez wykładowcę.
10
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu i udostępnionymi materiałami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych.
20 egzamin [PZNU_w_3]
laboratorium [PZNU_fs2]
Prowadzący prowadzi i instruuje studentów pracujących samodzielnie. W przypadku bardziej złożonych zagadnień prowadzący podpowiada optymalne rozwiązania. Poza pracą samodzielną studenci rozwiązują problemy inżynierskie w ramach „burzy mózgów”.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wykładów i udostępnionych materiałów do każdych zajęć ćwiczeniowych.
30 kolokwium [PZNU_w_1] burza mózgów [PZNU_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)