Projekt zespołowy Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Projekt zespołowy
Kod modułu: 08- IGO1S-13-PZ
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć w tym module jest przygotowanie studentów do pracy w dużym zespole programistycznym. Student powinien wykazać się zrozumieniem najważniejszych metodyk programowania zwinnego, a także umiejętnie stosować je podczas tworzenia projektu. Powinien być zaznajomiony z elementami programowania ekstremalnego (XP), a także metodyki Scrum. Ponadto, powinien rozumieć funkcje i zadania poszczególnych członków zespołu (w szczególności team leadera). W konsekwencji ma to doprowadzić do pogłębienia wiedzy studenta z podstawowych elementów dotyczących nowoczesnych metodyk programowania a także przygotować na ewentualną pracę w zespole.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę dotyczącą najważniejszych metodyk programowania zwinnego, potrafi tworzyć raporty i sprawozdania a także jest w stanie przejąć obowiązki dowolnego członka zespołu. [PZ_K9]
K_K01 [1/5] K_K03 [2/5] K_K05 [1/5]
Student potrafi skutecznie zarządzać zespołem wykonawczym oraz posiada umiejętności dotyczące efektywnego podziału na grupy programistyczne. [PZ_U6]
K_U01 [1/5] K_U04 [2/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student posiada wiedzę na temat metodyki Scrum, a także posiada informacje na temat zadań i sposobu ich rozdzielania poszczególnym członkom zespołu. [PZ_U7]
K_U01 [1/5] K_U14 [1/5] K_U15 [2/5] K_U16 [1/5]
Student potrafi pracować w zespole opartym na metodyce Scrum, potrafi podzielić projekt na fazy, tzw. Sprinty, a także potrafi wcielić się w dowolnego członka zespołu (wliczając w to kierownika projektu). [PZ_U8]
K_U01 [1/5] K_U15 [2/5] K_U21 [1/5] K_U17 [1/5]
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu projektowania systemów i zna najważniejsze metodyki projektowania. [PZ_W1]
K_W07 [1/5] K_W09 [1/5] K_W14 [2/5]
Student jest zaznajomiony z podstawowymi elementami projektowania zwinnego (Agile). Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy metodyki Agile i potrafi określić najważniejsze jej założenia. [PZ_W2]
K_W14 [3/5] K_W17 [1/5]
Student potrafi określić funkcję team leadera w projekcie i wymienić jego podstawowe obowiązki. Student jest zaznajomiony z obowiązkami team leadera i potrafi sprawnie określić najważniejsze elementy dużego projektu. [PZ_W3]
K_W09 [1/5] K_W12 [2/5] K_W19 [2/5]
Student posiada wiedzę na temat kontroli pracy zespołu oraz metody oceny pracowników. Student jest zaznajomiony z podstawowymi założeniami dotyczącymi oceny pracowników uczestniczących w zespole. [PZ_W4]
K_W20 [1/5] K_W22 [2/5]
Student posiada informacje na temat innych zwinnych metod, w tym Extreme Programming a także XPrince. Student potrafi wstępnie oszacować najlepszą metodykę programowania w zależności od wymagań klienta. [PZ_W5]
K_W14 [2/5] K_W17 [1/5] K_W19 [1/5] K_W20 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
sprawozdanie [PZ_w1]
Przygotowanie sprawozdania tygodniowego z postępów pracy nad projektem.
PZ_U6 PZ_U8 PZ_W1 PZ_W2 PZ_W3 PZ_W4
praca kontrolna [PZ_w2]
Kolokwium dotyczące ogólnych zagadnień z programowania zwinnego.
PZ_U6 PZ_U7 PZ_U8 PZ_W5
projekt zespołowy [PZ_w3]
Przygotowanie dużego projektu zespołowego (min. 5 osób). Projekt powinien zostać przygotowany od podstaw zgodnie z jedną z wybranych metodyk zwinnych.
PZ_K9 PZ_U6 PZ_U8 PZ_W1 PZ_W2 PZ_W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PZ_fs_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo i wskazanie adresów stron internetowych i pakietu e-learningowego.
45
Zapoznanie się z tematyką przedmiotu z wykorzystaniem istniejących pakietów metod: skryptu, stron internetowych i pakietu e-learningowego Analiza problemu i dostosowanie do niego wybranej metodyki programowania. Przygotowanie projektu zaliczeniowego w wybranej metodyce zwinnej (uwzględniając podział na grupy i zmiany dotyczące roli studenta w zespole)
45 sprawozdanie [PZ_w1] praca kontrolna [PZ_w2] projekt zespołowy [PZ_w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)