Wprowadzenie do teorii gier Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Wprowadzenie do teorii gier
Kod modułu: 08-IGO1S-13-WDTG
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem jest wprowadzenie studentów w zagadnienia teorii gier, przedstawienie ich rodzajów oraz metod podejmowania decyzji w grach. Całość jest ukierunkowana na zastosowania w grach komputerowych. Wykład prezentuje treści programowe o charakterze teoretycznym i stanowi podstawę do realizacji laboratoriów, w ramach których studenci pod nadzorem prowadzącego analizują rodzaje gier i realizują indywidualne projekty programistyczne.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student potrafi pracować w zespole projektowo-programistycznym tworzącym komputerowe wersje gier [WDTG_K7]
K_K02 [1/5] K_K03 [1/5] K_K05 [1/5]
Student potrafi utworzyć drzewo gry dla wybranej gry, zastosować strategię minimax [WDTG_U4]
K_U01 [1/5] K_U03 [1/5] K_U07 [1/5]
Potrafi przeanalizować macierz wypłat gry pod kątem różnych strategii [WDTG_U5]
K_U01 [1/5] K_U03 [1/5] K_U07 [1/5]
Potrafi zaimplementować prostą grę w postaci programu komputerowego [WDTG_U6]
K_U14 [1/5] K_U15 [1/5] K_U19 [1/5] K_U16 [1/5] K_U18 [1/5]
Student zna definicję gry, cechy i rodzaje gier, zastosowania praktyczne teorii gier w różnych dziedzinach [WDTG_W1]
K_W01 [1/5] K_W02 [1/5] K_W03 [1/5] K_W04 [1/5]
Rozumie pojęcie macierzy wypłat, równowagi Nasha, twierdzenie o minimaksie, pojęcie strategii oraz wykorzystanie drzewa gry [WDTG_W2]
K_W01 [1/5] K_W02 [1/5] K_W03 [1/5] K_W04 [1/5]
Zna podstawowe przykłady problemów związanych z teorią gier, np. dylemat więźnia, dylemat kurczaków (grę w tchórza), paradoks Newcomba [WDTG_W3]
K_W01 [1/5] K_W02 [1/5] K_W03 [1/5] K_W04 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena projektu [WDTG_w1]
studenci wykonują samodzielnie oprogramowanie, którego specyfikacja jest podawana przez prowadzącego
WDTG_K7 WDTG_U4 WDTG_U5 WDTG_U6 WDTG_W1 WDTG_W2 WDTG_W3
prace kontrolne [WDTG_w2]
kolokwia pisemne (w tym wykonane na komputerze w czasie zajęć)
WDTG_U4 WDTG_U5 WDTG_U6 WDTG_W1 WDTG_W2 WDTG_W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [WDTG_fs1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo i wskazanie źródeł. Ilustracja treści za pomocą przykładów.
15
Zapoznanie się z tematyką wykładu z wykorzystaniem istniejących pakietów metod: podręczników, skryptów, stron internetowych itp.
5 ocena projektu [WDTG_w1] prace kontrolne [WDTG_w2]
laboratorium [WDTG_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Projektowanie algorytmów i ich implementacja komputerowa.
30
Rozwiązywanie zadań z poszczególnych tematów wraz z analizą rozwiązań już istniejących – w skrypcie i na stronach internetowych. Samodzielne wykonanie oprogramowania, którego specyfikacja została podana przez prowadzącego, oraz wykonanie dokumentacji
20 ocena projektu [WDTG_w1] prace kontrolne [WDTG_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)