Wprowadzenie do programowania gier Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Wprowadzenie do programowania gier
Kod modułu: 08-IGO1S-13-WDPG
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć w ramach modułu Wprowadzenie do programowania gier jest przygotowanie do realizacji zadań programistycznych związanych z projektowaniem, rozwijaniem oraz usuwaniem usterek gry komputerowej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi zaimplementować rozwiązania matematyczne typowych problemów napotykanych podczas projektowania gry komputerowej [WDPG_U4]
K_U14 [2/5] K_U15 [2/5] K_U16 [2/5]
Potrafi poprawnie skonfigurować środowisko programistyczne oraz pozostałe narzędzia programistyczne na podstawie dokumentacji silnika gry [WDPG_U5]
K_U15 [1/5] K_U22 [1/5] K_U16 [1/5]
Potrafi na podstawie obserwacji oraz przy użyciu odpowiednich narzędzi programistycznych identyfikować, naprawiać bądź udoskonalać poszczególne moduły silnika gry [WDPG_U6]
K_U22 [1/5] K_U18 [1/5]
Potrafi estymować czas realizacji zadania programistycznego oraz wyszukiwać rozwiązań alternatywnych w przypadku niemożliwości dotrzymania terminu [WDPG_U7]
K_U01 [1/5] K_U02 [1/5] K_U03 [1/5]
Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami matematycznymi wykorzystywanymi w programowaniu gier komputerowych [WDPG_W1]
K_W04 [1/5] K_W09 [1/5] K_W10 [1/5]
Omówienie wybranych środowisk pracy i narzędzi wspomagających programowanie gier [WDPG_W2]
K_W09 [1/5] K_W12 [1/5] K_W10 [1/5]
Zapoznanie z budową i zastosowaniem poszczególnych modułów silnika gry [WDPG_W3]
K_W12 [1/5] K_W14 [1/5] K_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [WDPG_w1]
Zadania programistyczne związane z najczęściej występującymi problemami podczas implementowania silnika gry
WDPG_U4 WDPG_U5 WDPG_U6 WDPG_W1 WDPG_W2 WDPG_W3
Zadania programistyczno-projektowe [WDPG_w2]
Krótkie zadania programistyczne naświetlające określone problemy współczesnych silników gier
WDPG_U4 WDPG_U5 WDPG_U6 WDPG_U7 WDPG_W1 WDPG_W2 WDPG_W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [WDPG_fs1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
15
Lektura literatury przedmiotu i dokumentacji oprogramowania.
15 egzamin [WDPG_w1]
laboratorium [WDPG_fs2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Przygotowanie do laboratoriów. Samodzielne rozwiązywanie zadań prezentowanych w ramach laboratoriów.
30 Zadania programistyczno-projektowe [WDPG_w2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)