Programowanie animacji Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Programowanie animacji
Kod modułu: 08- IGO1S-13-PA
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z projektowaniem oraz programowaniem animacji komputerowych. Student zapoznaje się ze środowiskiem Adobe Flash oraz skryptowym językiem Action Script będącymi podstawowymi narzędziami programistycznymi. Student potrafi zaprogramować animację komputerową w środowisku Adobe Flash oraz napisać i uruchomić pomocniczy program skryptowy w języku Action Script. Dodatkowo potrafi szczegółowo przeanalizować działanie napisanego programu.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w zespole przygotowującym projekt. [PA_K_8]
K_U02 [1/5]
Prezentuje grupie własne pomysły na realizację zadań i algorytmów programistycznych. [PA_K_9]
K_U02 [1/5]
Korzysta z dokumentacji technicznej Adobe Flash i języka Action Script. [PA_U_5]
K_U01 [1/5]
Tworzy dokumentację własnych projektów programistycznych. [PA_U_6]
K_U03 [1/5]
Tworzy własne programy wykorzystujące środowisko Adobe Flash i język Action Script. [PA_U_7]
K_U14 [1/5] K_U18 [1/5]
Definiuje pojęcia związane z animacjami komputerowymi. [PA_W_1]
K_W12 [1/5] K_W15 [1/5]
Demonstruje zalety programu Adobe Flash w zakresie tworzenia animacji. [PA_W_2]
K_W15 [1/5] K_W17 [1/5]
Opisuje funkcje języka skryptowego Action Script. [PA_W_3]
K_W17 [1/5]
Konstruuje proste programy demonstrujące animacje komputerowe. [PA_W_4]
K_W17 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie w formie pisemnej [PA_w_1]
Pytania teoretyczne dotyczące omawianych na wykładzie zagadnień.
PA_W_1 PA_W_2 PA_W_3 PA_W_4
Zadanie programistyczno-projektowe [PA_w_2]
Indywidualnie realizowane, krótkie zadanie programistyczno-projektowe.
PA_U_5 PA_U_7 PA_W_4
Projekt zespołowy [PA_w_3]
Sprawdza stopień przygotowania studentów do realizacji większych projektów zespołowych.
PA_K_8 PA_K_9 PA_U_5 PA_U_6 PA_U_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PA_fs1]
Treści dostępne w formie przekazu multimedialnego. Przedstawione przykładowe zadania projektowe.
15
Zapoznanie się z tematyką zajęć określoną na wykładzie we własnym zakresie. Przygotowanie do zaliczenia.
15 Zaliczenie w formie pisemnej [PA_w_1]
laboratorium [PA_fs2]
Konfigurowanie i przygotowywanie narzędzi projektowych. Praktyczna implementacja określonych przez prowadzącego zadań. Bezpośrednie i elektroniczne wyjaśnianie problemów związanych z trudniejszymi częściami materiału.
30
Realizacja projektu w domu lub na komputerach udostępnianych w Instytucie studentom do pracy własnej.
45 Zaliczenie w formie pisemnej [PA_w_1] Zadanie programistyczno-projektowe [PA_w_2] Projekt zespołowy [PA_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)