Aplikacje mobilne i webowe Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Aplikacje mobilne i webowe
Kod modułu: 08-IO1S-13-AMIW
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Celem zajęć w tym module jest przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji mobilnych i webowych dla urządzeń przenośnych takich jak smartfony i tablety. Poza przekazaniem wiedzy na temat architektury sprzętowo-programowej tego typu urządzeń, studenci zdobywają umiejętności posługiwania się narzędziami stosowanymi podczas tworzenia oprogramowania oraz jego testowania i wdrażania.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykonuje prace indywidualne i zespołowe [AMIW_K_6]
K_K01 [1/5]
wyodrębnia informacje z literatury, zasobów internetowych oraz innych źródeł [AMIW_U_3]
K_U01 [1/5] K_U05 [1/5]
potrafi posługiwać się oprogramowaniem narzędziowym umożliwiającym programowanie urządzeń mobilnych oraz testowanie oprogramowania [AMIW_U_4]
K_U15 [1/5] K_U23 [1/5] K_U17 [1/5]
potrafi zbudować aplikację mobilną o danym zastosowaniu, wybierając właściwe technologie oraz narzędzia [AMIW_U_5]
K_U16 [1/5] K_U18 [1/5]
przywołuje wiedzę w zakresie architektury sprzętowej i programowej wybranych urządzeń mobilnych [AMIW_W_1]
K_W07 [1/5] K_W06 [1/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu projektowania oraz programowania aplikacji dla urządzeń mobilnych [AMIW_W_2]
K_W14 [1/5] K_W23 [1/5] K_W10 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [AMIW_w_1]
Przewidziane są dwa kolokwia: pierwsze z budowy urządzeń i systemów mobilnych, drugie z programowania wybranych elementów urządzeń mobilnych.
AMIW_U_3 AMIW_W_1 AMIW_W_2
projekt [AMIW_w_2]
W ramach modułu zostanie zrealizowany przez studenta (pracującego w grupie) jeden projekt.
AMIW_K_6 AMIW_U_4 AMIW_U_5
burza mózgów [AMIW_w_3]
Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie w ramach burzy mózgów.
AMIW_K_6 AMIW_U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [AMIW_fs_1]
Wykład wprowadzający do zrozumienia najważniejszych zagadnień związanych z systemami i aplikacjami mobilnymi ilustrowany jest pokazem slajdów oraz prezentacją metod pracy na żywo z wykorzystaniem komputera przeprowadzaną przez wykładowcę.
15
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu i udostępnionymi materiałami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych.
35 kolokwium [AMIW_w_1] burza mózgów [AMIW_w_3]
laboratorium [AMIW_fs_2]
Prowadzący prowadzi i instruuje studentów pracujących samodzielnie. W przypadku bardziej złożonych zagadnień prowadzący podpowiada optymalne rozwiązania. Poza pracą samodzielną studenci rozwiązują problemy w ramach „burzy mózgów”. Na wybranych ćwiczeniach student, pracując w grupach 2-3 osobowych otrzymuje instrukcje do wykonania jednego projektu.
30
Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wykładów i udostępnionych materiałów do każdych zajęć ćwiczeniowych. Student w grupie wykonuje zadanie programistyczne z wykorzystaniem komputera i oprogramowania wspomagającego projektowanie, programowanie i testowanie, a następnie prezentuje sprawozdanie z wykonania projektu wraz z demonstracją.
80 projekt [AMIW_w_2] burza mózgów [AMIW_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)