Naturalne interfejsy użytkownika Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Naturalne interfejsy użytkownika
Kod modułu: 08-IO1S-13-NUI
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem jest wprowadzenie słuchacza w nowe możliwości sterowania interfejsem użytkownika poprzez zastosowanie różnego rodzaju sensorów ze szczególnym uwzględnieniem kontrolera ruchu Microsoft Kinect.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna wady i zalety różnych kontrolerów ruchu. [NUI_U_1]
K_U01 [3/5] K_U05 [1/5]
Potrafi zintegrować kontroler ruchu w swojej aplikacji. [NUI_U_2]
K_U14 [3/5] K_U03 [4/5] K_U18 [4/5]
Ma wiedzę na temat programowania obiektowego w języku C#. [NUI_W_1]
K_W10 [5/5]
Potrafi wizualizować projekt aplikacji i przedstawić jej schemat działania wraz z odpowiednimi diagramami UML. [NUI_W_10]
K_W17 [1/5] K_W22 [3/5] K_U04 [2/5]
Potrafi wykorzystać znane sobie i innym członkom zespołu technologie informatyczne oraz zintegrować je ze sobą w postaci systemu informatycznego. [NUI_W_11]
K_W07 [1/5] K_W13 [5/5] K_W23 [3/5] K_U03 [2/5]
Ma wiedzę na temat środowiska programistycznego Visual Studio. [NUI_W_2]
K_W12 [3/5]
Potrafi obsługiwać system kontroli wersji (repozytorium kodu). [NUI_W_3]
K_W22 [4/5]
Potrafi zaprojektować własną aplikację sterowaną ciałem. [NUI_W_4]
K_W14 [5/5] K_W16 [3/5]
Ma wiedzę na temat zasady działania kontrolerów ruchu. [NUI_W_5]
K_W15 [4/5] K_W16 [5/5]
Potrafi wykorzystać biblioteki udostępnione przez firmę Microsoft do tworzenia aplikacji dla Kinect. [NUI_W_6]
K_W16 [4/5] K_U06 [3/5] K_U15 [4/5]
Poznaje różne możliwości kontrolera ruchu Kinect – rozpoznawanie mowy. [NUI_W_7]
K_W15 [2/5]
Potrafi skonfigurować środowisko Visual Studio do pisania aplikacji na kontroler Kinect. [NUI_W_8]
K_W12 [4/5] K_U09 [3/5] K_U17 [3/5]
Ma wiedzę na temat śledzenia ciała i szkieletu człowieka przy użyciu sensora ruchu. [NUI_W_9]
K_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace projektowe [NUI_w_1]
Opracowanie systemu informatycznego od jego projektowania do implementacji i testowania. Weryfikacja umiejętności nabytych podczas rozwiązywania problemów.
NUI_W_1 NUI_W_10 NUI_W_11 NUI_W_2 NUI_W_3 NUI_W_4 NUI_W_5 NUI_W_6 NUI_W_7 NUI_W_8 NUI_W_9
Zaliczenie laboratorium [NUI_w_2]
Ocena zaliczeniowa jest wynikiem ocen cząstkowych uzyskanych w ciągu semestru z pracy projektowej oraz ocena za prezentację projektu
NUI_U_1 NUI_U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [NUI_fs_1]
Szczegółowe przygotowanie studentów do rozwiązywania zadań ze wskazaniem na metodologię postępowania, wskazaniem kolejności wykonywanych czynności. Nadzorowanie prac projektowych studentów oraz pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów projektowych. Nadzór nad realizacją harmonogramu stworzonego przez studentów.
30
Samodzielne rozwiązanie przez studentów zadań przydzielonych na laboratorium. Samodzielne praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na laboratorium.
60 Prace projektowe [NUI_w_1] Zaliczenie laboratorium [NUI_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)