Grafika komputerowa Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Grafika komputerowa
Kod modułu: 08-IO1S-13-GK
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami grafiki rastrowej i wektorowej, przekształceniami geometrycznymi, modelowaniem krzywych i płatów oraz nabycie przez nich umiejętności tworzenia scen 3D i animacji o wysokim poziomie realizmu za pomocą programu POV Ray. Ponadto, studenci poznają środowisko Processing, w którym nabędą umiejętność tworzenia aplikacji związanych z grafiką komputerową.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w zespole dwuosobowym i dokonuje właściwego podziału pracy [GK_K_8]
K_U02 [1/5]
Potrafi wykonać podstawowe przekształcenia geometryczne [GK_U_4]
K_U01 [1/5] K_U02 [1/5] K_U07 [1/5]
Potrafi stworzyć scenę 3D i animację w programie POV Ray oraz aplikację graficzną w środowisku Processing [GK_U_5]
K_U14 [1/5] K_U15 [1/5] K_U16 [1/5] K_U18 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe pojęcia grafiki rastrowej i wektorowej [GK_W_1]
K_W15 [1/5] K_W16 [1/5]
Ma podstawową wiedzę z modeli barw i tematu fotorealizmu [GK_W_2]
K_W17 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe przekształcenia geometryczne 2D i 3D oraz ma podstawową wiedzę z modelowania krzywych, płatów Béziera i techniki CSG [GK_W_3]
K_W15 [1/5] K_W16 [1/5] K_W20 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [GK_w_1]
Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen ze sprawdzianu pisemnego i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne.
GK_U_4 GK_W_1 GK_W_2 GK_W_3
Kolokwia [GK_w_2]
Okresowe sprawdzanie wiedzy teoretycznej na ćwiczeniach laboratoryjnych
GK_U_4 GK_U_5 GK_W_1 GK_W_2 GK_W_3
Projekty [GK_w_3]
Przygotowanie projektu sceny 3D i jej animacji w programie POV Ray oraz stworzenie aplikacji graficznej w środowisku Processing
GK_K_8 GK_U_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [GK_fs_1]
Przedstawienie treści modułu z wykorzystaniem środków audiowizualnych
30
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury
15 Zaliczenie [GK_w_1]
laboratorium [GK_fs_2]
Zapoznanie studentów z programem POV Ray i środowiskiem Processing
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratorium
75 Kolokwia [GK_w_2] Projekty [GK_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)