Moduł dyplomowy: Źródła w pracy artystycznej
Kierunek studiów: Twórcze pisanie i marketing wydawniczy
Kod programu: W1-S2TP20.2021

Nazwa modułu: | Moduł dyplomowy: Źródła w pracy artystycznej |
---|---|
Kod modułu: | 02_TPiMW_S2_ZPA01 |
Kod programu: | W1-S2TP20.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Przedmiot poświęcony jest kształtowaniu praktycznych umiejętności wyszukiwania, organizowania, oceny i selekcji wartościowych źródeł w pracy artystycznej. Podczas zajęć studenci zapoznają się z metodami wyszukiwania informacji oraz zbierania i przetwarzania materiałów. Kurs ma charakter dyplomowy i nastawiony jest na wsparcie indywidualnych poszukiwań twórczych uczestników, dlatego jego forma oraz treść będą modyfikowane w zależności od potrzeb zgłaszanych przez studentów. Ogólnym celem laboratoriów jest kształcenie wiedzy oraz umiejętności twórczego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość, budowanie osobistych narzędzi pomocnych w pracy twórczej oraz kształtowanie świadomości dostępnych na rynku i poza nim pomocy artystycznych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza oraz umiejętności na temat zbierania i opracowywania materiałów inspirujących pracę twórczą. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada pogłębioną, uporządkowaną oraz poszerzoną wiedzę dotyczącą literackich oraz poza-literackich źródeł w pracy twórczej, w tym inter i trans-dyscyplinarnych inspiracji wynikających ze złożoności nauk humanistycznych. Rozumie znaczenie współpracy ze środowiskiem krytycznoliterackim dla rozwoju własnych umiejętności wyszukiwania inspiracji twórczych oraz pomocy artystycznych. Zna i rozumie znaczenie instytucji kultury, nauki i sztuki dla rozwoju własnych zaawansowanych technik pisarskich i marketingowych. Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych, zasadach funkcjonowania w społeczeństwie, a zwłaszcza o zależności jego rozwoju twórczego od budowanych więzi społecznych. Rozumie możliwości rozwoju własnego warsztatu artystycznego wynikające z zespołowej synergii oraz transindywiduacji. Samodzielnie podejmuje decyzje kształtujące znajomość źródeł pracy twórczej, potrzebnych technik i niezbędnych materiałów inspiracyjnych. Rozumie kognitywny i niematerialny charakter pracy twórczej i jego związek z odpowiednim doborem i wykorzystaniem źródeł naukowych, popularnonaukowych i poza-naukowych. [ZPA01_1] |
TPiMW_2_W01 [3/5] |
Student wie jak przebiega proces twórczy i potrafi nim skutecznie zarządzać przy pomocy narzędzi i technik pozwalających konstruktywnie rozwiązywać związane z nim wyzwania i problemy. Student zna i potrafi wykorzystać techniki zaawansowanego selekcjonowania informacji, konstruowania planów twórczych, wynajdywania i konstruowania złożonych baz danych pomocnych w procesie twórczym. Posiada umiejętność analizy i interpretacji oraz formułowania sądów krytycznych na temat wynajdywanych źródeł i ich treści. Rozumie, że wykorzystanie źródeł wiedzy i umiejętności wiąże się z odpowiedzialnością za dziedzictwo kulturowe regionu, kraju i świata. [ZPA01_2] |
TPiMW_2 _W08 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać złożone, multimodalne i transmedialne źródła inspiracji we własnej pracy twórczej. Umie samodzielnie zdobywać wiedzę, potrafi rozwijać swoje umiejętności pisarskie i marketingowe w oparciu o posiadane informacje i dane źródłowe. Poprzez odpowiednie wykorzystanie i zarządzanie warsztatem potrafi autonomicznie dobierać wiedzę oraz metody do wyzwań twórczych zarówno w pracy pisarskiej i marketingowej. [ZPA01_3] |
TPiMW_2_U02 [3/5] |
Student rozumie konieczność ciągłego poszukiwania i organizacji nowych źródeł wiedzy i umiejętności, konieczność dbania o ich rozwój oraz poszerzania z ich pomocą własnych horyzontów. Potrafi ocenić i uzupełnić braki w wiedzy i umiejętnościach poprzez sięgnięcie do wyspecjalizowanej literatury z zakresu nauk humanistycznych i społecznych. Rozumie, że źródła pracy twórczej podlegają zasadom etyki zawodowej i ma świadomość konieczności przestrzegania tych zasad. Jest odpowiedzialny za swoje przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje artystyczne oraz potrafi określić następstwa wykorzystania konkretnych materiałów i technik twórczych. [ZPA01_4] |
TPiMW_2_U04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena ciągła [ZPA01_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie laboratorium/zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie |
ZPA01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [ZPA01_fs_1] | Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego. |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
90 |
ocena ciągła [ZPA01_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |