Psychologia rozwojowa Field of study: Art Therapy
Programme code: W3-S1AR19.2021

Module name: Psychologia rozwojowa
Module code: S1_AR_PSRO_38
Programme code: W3-S1AR19.2021
Semester:
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
Przedmiot ogniskuje uwagę na wprowadzeniu studenta w zagadnienia psychologii rozwoju człowieka, przekazaniu zasadniczej wiedzy o mechanizmach rozwoju i ewolucji człowieka w różnych okresach jego życia w szerokim kontekście biopsychospołecznym. Poruszone zostaną kwestie struktury i treści funkcjonalno-stadialnego modelu rozwoju ontogenetycznego oraz linii funkcjonalnych rozwoju ontogenetycznego; zachowania społeczne i ich uwarunkowania – stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja; komunikacja i sytuacje interpersonalne: zachowania asertywne, agresywne i uległe, negocjacje i konflikty
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
Boyd D., Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, przeł. A. Wojciechowski, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań Bryant P.E., Colman A. M., Psychologa rozwojowa, tłum. A. Bezwińska-Walerjan, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2015 Brzezińska A., Appelt K., Ziółkowska B., Psychologia rozwoju człowieka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2016 Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007 Schaffer H.R., Psychologia rozwojowa: podstawowe pojęcia, tłum. R. Andruszko, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania psychologicznych motywów i wzorów ludzkiego zachowania na różnych etapach ontogenezy, a także diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do odmiennych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
ART_U18 [3/5]
Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego w zakresie pojęć psychologicznych i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny [_U_2]
ART_U20 [4/5]
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym oraz społecznym [_W_1]
ART_W16 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin ustny [_w_1]
Egzamin obejmie zagadnienia wytyczone programem wykładów i ćwiczeń, zgodnie z wykazem treści
_W_1
Referat problemowy [_w_2]
Sformułowanie problemu – omówienie wskazanego etapu rozwoju ontogenetycznego, ukazanie cech specyficznych w zakresie funkcjonowania i potrzeb związanych z wiekiem jednostki
_U_1
Projekt zespołowy [_w_3]
Projekt poświęcony zostanie wybranemu przez studentów elementowi zaburzonej komunikacji interpersonalnej ze wskazaniem możliwości jej poprawnej modyfikacji
_U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
Wykład interaktywny z dyskusją kierowaną
30
Przygotowanie literaturowe, krytyczna analiza źródeł
15 Egzamin ustny [_w_1]
practical classes [_fs_2]
Prezentacja referatów problemowych Analiza krytyczna refertów pozostałych uczestników zajęć Projekt zespołowy Dyskusja
15
Przygotowanie wystąpienia referatowego na podstawie pogłębionej lektury tekstów zalecanych Nawiązanie efektywnej współpracy w celu poszukiwania możliwości formułowania prawidłowego przebiegu komunikacji interpersonalnej Udział w dyskusji na temat zachowań społecznych i ich uwarunkowań – próba zdefiniowania pojęć: stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja w oparciu własną analizę
15 Referat problemowy [_w_2] Projekt zespołowy [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)