Narzędzia cyfrowe w terapii Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2021

Nazwa modułu: Narzędzia cyfrowe w terapii
Kod modułu: S1_AR_NCY_05
Kod programu: W3-S1AR19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł jest wprowadzeniem studenta w obszar mediów cyfrowych. Ma na celu poznanie i wykorzystanie w działaniach terapeutycznych urządzeń cyfrowych takich jak komputer, aparat fotograficzny, skaner, kamera czy tablet. Realizowane ćwiczenia podejmują problem budowania statycznego oraz dynamicznego obrazu cyfrowego. Zajęcia mają propedeutyczny walor w działaniach interdyscyplinarnych.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
podstawowa Kluszczński R. W., Sztuka nowych mediów i jej konteksty kulturowe, Zeszyty artystyczne, ASP w Poznaniu, czerwiec 2008 Manovich L., Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006 Zawojski P. (red.), Klasyczne działa sztuki nowych mediów, Instytucja Kultury Katowice – Miasto, Katowice 2015 uzupełniająca: Frąckowiak M., Olechnicki K. (red.), Badania wizualne w działaniu, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa 2011 Kluszczński R. W., W stronę trzeciej kultury. Koegzystencja sztuki, nauki i technologii, Centrum Sztuki Współczesnej, Gdańsk 2011
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie posługiwania się mediami cyfrowymi, poszerzania umiejętności oraz rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji cyfrowych i intencjonalnie doskonali umiejętności w tym obszarze [_K_1]
ART_K01 [3/5]
Potrafi realizować projekty artystyczne w ramach terapii w oparciu o umiejętności posługiwania się narzędziami cyfrowymi [_U_1]
ART_U04 [4/5]
W wyniku praktyk warsztatowych posiada umiejętność tworzenia i realizowania własnych projektów artystycznych oraz dysponowania umiejętnościami związanymi z kreacją cyfrową [_U_2]
ART_U09 [3/5]
Potrafi dokonać analizy własnych działań w obszarze mediów cyfrowych i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [_U_3]
ART_U24 [3/5]
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac tworzonych cyfrowo związanych ze studiowanym kierunkiem studiów oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin [_W_1]
ART_W01 [3/5]
Posiada wiedzę na temat środków ekspresji oraz umiejętności warsztatowe dotyczące różnych technik cyfrowych i dostrzega możliwości ich stosowania w terapii artystycznej [_W_2]
ART_W07 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt 1 [_w_1]
Kreacja artystyczna za pomocą mediów cyfrowych w budowaniu obrazu statycznego
_U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Projekt 2 [_w_2]
Kreacja artystyczna za pomocą mediów cyfrowych w budowaniu obrazu dynamicznego
_U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Przegląd [_w_3]
Dyskusja i analiza prezentowanych indywidualnie prac
_K_1 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Metoda problemowa, korekta prac, dyskusja, przegląd
45
Przygotowanie materiałów potrzebnych do realizacji ćwiczenia (fotografowanie i nagrywanie elementów do kompozycji obrazów cyfrowych). Samodzielne budowanie koncepcji dzieła
30 Projekt 1 [_w_1] Projekt 2 [_w_2] Przegląd [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)