Dydaktyka ogólna
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2021

Nazwa modułu: | Dydaktyka ogólna |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_DOG_32 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Przedmiot koncentruje się na takich elementach jak: rozwijanie umiejętności rozumienia i prawidłowej interpretacji prawidłowości zachodzących w procesie kształcenia oraz kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych z wykorzystaniem różnych metod nauczania. Dzięki uczestniczeniu w zajęciach z dydaktyki ogólnej student będzie miał możliwość rozwijać kompetencje odnośnie tworzenia własnego warsztatu metodycznego, a także kształtować refleksyjny stosunek do własnych działań dydaktycznych. Analizowane zakresy pojęciowe to: style nauczania; teorie doboru treści kształcenia; cele kształcenia; zasady nauczania; współczesne klasyfikacje metod kształcenia; Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć; planowanie procesu kształcenia. |
Wymagania wstępne: | Wymagane wcześniejsze zaliczenie przedmiotu wprowadzeni do pedagogiki |
Literatura podstawowa: | Kruszewski K. (red.), Sztuka nauczania tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
Konarzewski K. (red.), Sztuka nauczania tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
Kupisiewicz Cz., Dydaktyka, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2012 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zadań zespołowych [_K_1] |
ART_K04 [2/5] |
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych oraz prognozować przebieg ich rozwiązania a także przewidywać skutki planowanych działań [_U_1] |
ART_U22 [5/5] |
Zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowaniach tych procesów
[_W_1] |
ART_W19 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium pisemne [_w_1] | Kolokwium zawierać będzie sprawdzian podstawowych informacji z zakresu wykładów i zalecanej literatury do indywidualnego studiowania |
_W_1 |
Projekt zespołowy [_w_2] | rozwiązywanie zadań w pracy grupowej lub zespołowej (uczenie się we współpracy, metoda problemowa) |
_K_1 |
Projekt indywidualny [_w_3] | Samodzielnie zaplanowane i przeprowadzone zajęcia - mikronauczanie |
_U_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fs_1] | Wykład z zakresu wybranych zagadnień z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
15 | Analiza literatury przedmiotowej |
20 |
Kolokwium pisemne [_w_1] |
ćwiczenia [_fs_2] | Przygotowanie pracy projektowej samodzielnie i w zespołe, dyskusja |
30 | Wykorzystanie wiedzy wykładowej i analizy literatury , podjęcie współpracy, podział zadań i wykonanie projektu |
10 |
Projekt zespołowy [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |