Diagnoza psychopedagogiczna Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2021

Nazwa modułu: Diagnoza psychopedagogiczna
Kod modułu: S1_AR_DPSP_36
Kod programu: W3-S1AR19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zapoznanie się z problematyką związaną z diagnozą specyfiki rozwoju i funkcjonowania pacjenta (w tym deficytów, dysfunkcji czy niepełnosprawności). Poznanie rodzajów metod diagnostycznych stosowanych w różnych typach badań. Przedstawienie podstaw konstrukcji narzędzi pozwalających rozpoznać stan funkcjonowania pacjenta w obszarze sfer psychospołecznej, emocjonalnej oraz sposobów ustalania poziomu ich terapeutycznego potencjału
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
Kaufman J.-C., Wywiad rozumiejący, przekład Alina Kapciak, Oficyna Naukowa Warszawa 2010 KępińskiA., Poznanie chorego, posłowie Maria Orwid, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002 Popiel A., Pragłowska E., Psychoterapia poznawczo-behawioralna — praktyka oparta na badaniach empirycznych, „Psychiatria w Praktyce Klinicznej” 2009, tom 2, nr 3 Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna. Nowe Obszary i rozwiązania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę poszerzania umiejętności oraz rozwoju osobistego [_K_1]
ART_K01 [3/5]
Umie zrealizować działania praktyczne istotne dla rozpoznania oraz budowania relacji terapeutycznej [_U_1]
ART_U06 [4/5]
Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób ze specjalnymi potrzebami [_U_2]
ART_U17 [5/5]
Ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej, kulturalnej i pomocowej [_W_1]
ART_W22 [4/5]
Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w arteterapii [_W_2]
ART_W21 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [_w_1]
Egzamin ustny sprawdzający stopie orientacji w zakresie tematyki teoretycznej, głównie znajomości strategii poznania pacjenta
_K_1 _W_1 _W_2
Projekt [_w_2]
Sporządzenie arkusza diagnostycznego w oparciu o poznane materiały i przeprowadzenie praktycznie rozpoznania pacjenta. Dokonanie interpretacji arkusza diagnostycznego i oceny jego potencjału poznawczego
_K_1 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
Wykład interaktywny z prezentacją multimedialną
30
Analiza literatury dotyczącej problematyki przedmiotu; przyswojenie przez studenta zakresu pojęć związanych z diagnozą psychopedagogiczną
15 Egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
Organizacja projektu - pracy zepołowej nad opracowaniem arkusza diagnostycznego, konsultacja
15
Przeprowadzenie diagnozy wybranych sfer funkcjonownia pacjenta (po zaakceptowaniu narzędzia przez prowadzącego). Dokonanie interpretacji materiału empirycznego
15 Projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)