Diagnoza psychopedagogiczna
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2021

Nazwa modułu: | Diagnoza psychopedagogiczna |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_DPSP_36 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zapoznanie się z problematyką związaną z diagnozą specyfiki rozwoju i funkcjonowania pacjenta (w tym deficytów, dysfunkcji czy niepełnosprawności). Poznanie rodzajów metod diagnostycznych stosowanych w różnych typach badań. Przedstawienie podstaw konstrukcji narzędzi pozwalających rozpoznać stan funkcjonowania pacjenta w obszarze sfer psychospołecznej, emocjonalnej oraz sposobów ustalania poziomu ich terapeutycznego potencjału
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | Kaufman J.-C., Wywiad rozumiejący, przekład Alina Kapciak, Oficyna Naukowa Warszawa 2010
KępińskiA., Poznanie chorego, posłowie Maria Orwid, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002
Popiel A., Pragłowska E., Psychoterapia poznawczo-behawioralna — praktyka oparta na badaniach empirycznych, „Psychiatria w Praktyce Klinicznej” 2009, tom 2, nr 3
Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna. Nowe Obszary i rozwiązania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę poszerzania umiejętności oraz rozwoju osobistego [_K_1] |
ART_K01 [3/5] |
Umie zrealizować działania praktyczne istotne dla rozpoznania oraz budowania relacji terapeutycznej [_U_1] |
ART_U06 [4/5] |
Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób ze specjalnymi potrzebami [_U_2] |
ART_U17 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej, kulturalnej i pomocowej [_W_1] |
ART_W22 [4/5] |
Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w arteterapii [_W_2] |
ART_W21 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [_w_1] | Egzamin ustny sprawdzający stopie orientacji w zakresie tematyki teoretycznej, głównie znajomości strategii poznania pacjenta |
_K_1 |
Projekt [_w_2] | Sporządzenie arkusza diagnostycznego w oparciu o poznane materiały i przeprowadzenie praktycznie rozpoznania pacjenta. Dokonanie interpretacji arkusza diagnostycznego i oceny jego potencjału poznawczego |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fs_1] | Wykład interaktywny z prezentacją multimedialną |
30 | Analiza literatury dotyczącej problematyki przedmiotu;
przyswojenie przez studenta zakresu pojęć związanych z diagnozą psychopedagogiczną |
15 |
Egzamin [_w_1] |
ćwiczenia [_fs_2] | Organizacja projektu - pracy zepołowej nad opracowaniem arkusza diagnostycznego, konsultacja |
15 | Przeprowadzenie diagnozy wybranych sfer funkcjonownia pacjenta (po zaakceptowaniu narzędzia przez prowadzącego). Dokonanie interpretacji materiału empirycznego |
15 |
Projekt [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |