Pracownia I Grafika 2 Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2021

Nazwa modułu: Pracownia I Grafika 2
Kod modułu: S1_AR_PWGRAF_08_2
Kod programu: W3-S1AR19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł trwa dwa semestry i II część zawiera poszerzone treści w zakresie technik graficznych. Celem zajęć jest realizacja zadań o rosnącym stopniu trudności natury formalnej, rozwijanie świadomości plastycznej i indywidualnych predyspozycji studenta; kształtowanie umiejętnego wykorzystywania związków między wyrażanymi treściami a użytymi środkami formalnymi w grafice. Główny nacisk kładziony jest na zagadnienia formy i idei w obrazie graficznym oraz pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu wykorzystania technik w kreacji artystycznej.Zajęcia realizowane w ramach modułu przygotują studenta do realizacji samodzielnie sformułowanego zadania w technice druku wklęsłego, wypukłego, mieszanej lub wypracowanej technice autorskiej i wykorzystania dla rozwoju potencjału intelektualnego ucznia oraz kompetencji emocjonalnych własnych i wychowanka. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz zajęcia w pracowni artystycznej, zajęcia indywidualne „mistrz-uczeń”, konsultacje, korekty, mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu - i dotyczą zadań 2 semestru
Wymagania wstępne:
Zaliczenie 1 semestru pracowni
Literatura podstawowa:
podstawowa: Gombrich E. H., Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation, Phaidon Press, London 2002 Karolak W., Handford O. , Collage w twórczym rozwoju i arteterapii, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011 Karolak W., Mapping w twórczym rozwoju i arteterapii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2006 Oliva C., Catafal J., Techniki graficzne, Wydawnictwo ARKADY, Warszawa 2005 Katalogi wystaw Międzynarodowe Triennale Grafiki Kraków Katalogi Biennale Grafiki Studenckiej Poznań Literatura dziecięca: Sara Fanelli, The Onion’s Great Escape, Phaidon Press, Act Sew edition 2012, April 1 Sara Fanelli, Sometimes I think, Sometimes I am, Tate Publishing, 2007 Sara Fanelli, My Map Book Abc, 1995 Drew Daywalt, Oliver Jeffers, The Day the Crayons CAME HOME, Philomel 2015 Jan Bajtlik, Typogryzmol, Wydawnictwo Dwie Siostry Seria autorskich zeszytów kreatywnych Wytwórnik, Wydawnictwo Wytwórnia
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student swobodnie operuje technikami graficznymi, znajduje zastosowanie i rozumie walory stymulujące i terapeutyczne działań artystycznych [_U_1]
ART_U04 [4/5]
Student posiada podstawowe umiejętności w realizowaniu własnych koncepcji artystycznych w procesie terapeutycznym, umie podejmować samodzielnie decyzje w zakresie realizacji prac artystycznych w wybranej przez siebie technice graficznej lub wypracowanej technice autorskiej i wykorzystać te techniki dla rozwoju potencjału emocjonalnrgo własnego i wychowanka [_U_2]
ART_U05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt [_w_1]
Opracowanie autorskiego scenariusza zajęć arteterapeutycznego z wykorzystaniem różnorodnych możliwości związanych warszatem technik graficznych:Opracowanie tematu realizacyjnego; dobór odpowiednich srodków wyrazu; prezentacja, analiza, realizacja, ocena, omówienie poszczeólnych etapów realizacji projektu, konsultacje. Analiza swobodnej kreacji artystycznej.
_U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
warsztat [_fs_1]
Indywidualne korekty,konsultacje, ćwiczenia warsztatowe, realizacje projektów, przeglądy robocze, otwarty przegląd prac
30
Przygotowanie projektu i pokaz
20 Projekt [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)