Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2021

Nazwa modułu: | Praktyki terenowe uczestniczące - arteterapia |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_PRAU |
Kod programu: | W3-S1AR19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki samodzielnemu prowadzeniu zajęć zaplanowanych przez studentów wraz z opiekunem (nauczycielem akademickim) w wybranej przez siebie placówce rehabilitacyjnej, reedukacyjnej, terapeutycznej czy pomcowej, w której realizowane są programy arteterapeutyczne. Student opanowuje praktyczne umiejętności łacząć wiedzę zdobytą z zakresu podstaw teoretycznych arteterapii z metodyką. Realizuje projekty artystyczne przez siebie przygotowane, z uwzględnieniem interdyscyplinarnego łączenia mediów artystycznych |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Podstawy teoretyczne arteterapii z metodyką oraz praktyk asystenckich |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Odwołując się do podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej dla kierunku, potrafi posługiwać się technikami i narzędziami odpowiednimi do stosowanej terapii sztuką [_U_1] |
ART_U02 [3/5] |
Umie zastosować działania arteterapeutyczne posługując się integralnie muzyką, sztukami wizualnymi, dramą, literaturą, i ekspresją ruchową [_U_2] |
ART_U13 [3/5] |
Potrafi analizować motywy i wzory ludzkiego zachowania się, uczy się diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych
[_U_3] |
ART_U18 [3/5] |
Wie, jakie znaczenie ma pedagogika w terapiach artystycznych [_W_1] |
ART_W04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport z praktyk [_w_1] | Student stara się podjąć diagnozę sytuacji terapeutycznej i podejmuje się dokonania pogłębionej analizy relacji jaką nawiązuje z pacjentem/pensjonariuszem/wychowankiem. Istotnym elementem jest stalenie zakresu własnych możliwości artystcznych, będących medium działań terapeutycznych. Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące przebiegu swoich zajęć, stara się wykazać ich słabe i mocne punkty. |
_U_3 |
Dokumentacja projektów [_w_2] | Dokumentacja zawiera dane z wdrożenia projektu, faz wykonawczych, aktywności uczestników. Składa się na nią prezentacja wytworów i interpretacja estetyczna dokonana przez studenta. W dokumentacji należy odnotować wszystkie media: muzykę, obraz, instalację, ruch. Finałem jest opis dokonany z perspektywy terapii i pedagogiki |
_U_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [_fs_1] | Prowadzący nauczyciel akademicki konsultuje każdy element projektów realizowanych podczas praktyk, stając się niejako superwizorem terapeutycznych poczynań studenta. Pozostawia mu jednak dużo swobody w warstwie estetycznego komponowania zajęć. |
60 | Przygotowuje projekty artystyczne do realizacji w placówce praktyk. Analizuje relację terapeutyczną. |
40 |
Raport z praktyk [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |