Współczesne nurty w edukacji kulturalnej
Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: W6-S2EK19.2021
| Nazwa modułu: | Współczesne nurty w edukacji kulturalnej |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-EK-S2-WNEK |
| Kod programu: | W6-S2EK19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: |
Moduł pozwala studentowi uzyskać wiedzę o edukacji kulturalnej i kulturowej, istocie i specyfice tych działań przyjmowanej w różnych koncepcjach i programach, o uwarunkowaniach a także o formach realizacji tych procesów, o ich miejscu i roli w biografiach jednostek i historiach grup oraz społeczności. Student poznaje podstawy teoretyczne i konteksty pojawienia się poszczególnych nurtów myślenia o edukacji kulturalnej/kulturowej a także wyrastające z nich praktyki. Posiada wiedzę pozwalającą rozumieć relacje między koncepcjami edukacji kulturalnej/kulturowej i współczesnymi dylematami społeczno-kulturalnymi związanymi z rozumieniem uczestnictwa w kulturze. Student posiada także wiedzę pozwalającą na samodzielne, krytyczne analizowanie, ocenianie i projektowanie działań w zakresie edukacji kulturalnej/kulturowej oraz analizowanie i ocenianie roli edukatora kulturalnego , w perspektywie interesu społecznego i dobra wspólnego,.
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
posiada wiedzę o współczesnych koncepcjach i programach edukacji kulturalnej/kulturowej , o ich podstawach teoretycznych i realizujących je praktykach kulturowych i kulturalnych, o społeczno-etycznym wymiarze roli edukatora kulturalnego/kulturowego. [_W_1] |
K_W01 [3/5] |
zna współczesne dylematy związane z rozumieniem uczestnictwa w kulturze oraz ich edukacyjne konsekwencje [_W_2] |
K_W03 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin ustny [_w_1] | student otrzymuje w ramach egzaminu ustnego 3 zadania: dwa zagadnienia do rozwinięcia w oparciu o treść wykładów i podane źródła bibliograficzne i jedno dotyczące analizy wybranych przez niego praktyk z zakresu edukacji kulturalnej (charakteru, osadzenia w określonym nurcie myślenia o edukacji kulturalnej, kontekstu społeczno-kulturowego) – w oparciu o materiały dokumentujące wybrane praktyki. |
_W_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | zajęcia odbywają się w formie wykładu konwersatoryjnego zakładającego bieżący kontakt ze studentami i dyskusję wokół problemów pojawiających się w związku z tematyką wykładu . |
30 | Student przygotowuje się do egzaminu na podstawie treści wykładów i podanych źródeł bibliograficznych |
75 |
egzamin ustny [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||