Zajęcia terenowe Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2021

Nazwa modułu: Zajęcia terenowe
Kod modułu: 12-AE-S1-8ZT
Kod programu: W6-S1AE19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Moduł zajęcia terenowe ma umożliwić studentowi wykorzystywanie zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu edukacji kulturalnej, animacji społeczno-kulturalnej i upowszechniania różnych dziedzin kultury oraz zastosowania jej do projektowania, budowania i realizacji działań animacyjnych, edukacyjnych i upowszechnieniowych, jak też dokonywanie rzeczowej analizy badawczej przebiegu działań w kulturze oraz i ich recepcji. Celem zajęć jest poznanie i zrozumienie procesów upowszechniania kultury oraz zdobycie praktycznych umiejętności organizacyjnych w zakresie badania, projektowania oraz realizacji działań kulturalnych (uwzględniając zarówno umiejętności organizacyjne jak i elementarne formy ekspresji twórczej). Działania w ramach modułu zajęcia terenowe mają mieć charakter praktyczny zwieńczony formą ewaluacji procesu wraz z wykazaniem efektów osiągniętych działań. Praca w ramach moduły może mieć charakter indywidualny jak też grupowy, może też polegać na współpracy z placówkami kultury jak i instytucjami tzw. trzeciego sektora, jak stowarzyszenia, fundacje etc., które w swej statutowej działalności obejmują wyzwania z zakresu wspierania i upowszechniania działań kulturalnych.
Wymagania wstępne:
Do realizacji modułu zajęcia terenowe zalecane jest zrealizowanie efektów kształcenia modułów jak: teoretyczne podstawy animacji społeczno – kulturalnej, projektowanie działań społeczno – kulturalnych, film z elementami upowszechniania, teatr z elementami upowszechniania, literatura z elementami upowszechniania, muzyka z elementami upowszechniania, sztuki plastyczne z elementami upowszechniania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość swej wiedzy i umiejętności praktycznych oraz potrzebę ich doskonalenia [12-AE-S1-8ZT_K_1]
ASKEK _K01 [3/5] ASKEK _K04 [3/5]
aktywnie i odpowiedzialnie uczestniczy w budowaniu, wspieraniu i rozwijaniu grup, organizacji lub instytucji realizujących działania o charakterze edukacyjnym, animacyjnym i upowszechnieniowym na różnym poziomie organizacji i zarządzania [12-AE-S1-8ZT_K_2]
ASKEK _K05 [4/5]
docenia rolę i wartość związanych z kulturą działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych dla utrzymania i rozwoju więzi w środowiskach społecznych na poziomie lokalnym [12-AE-S1-8ZT_K_3]
ASKEK _K07 [3/5]
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną i własne doświadczenia z zakresu edukacji kulturalnej, animacji społeczno- kulturalnej i upowszechniania różnych dziedzin kultury w działaniach w zróżnicowanych środowiskach społecznych [12-AE-S1-8ZT_U_1]
ASKEK _U02 [3/5] ASKEK _U09 [3/5]
posiada podstawową umiejętność obserwacji wybranych zjawisk życia społeczno-kulturalnego z wykorzystaniem wiedzy z zakresu edukacji kulturalnej, animacji społeczno- kulturalnej i upowszechniania kultury [12-AE-S1-8ZT_U_2]
ASKEK _U01 [4/5]
posiada umiejętność prowadzenia prostych badań społecznych i humanistycznych związaną ze zdolnością do samodzielnego wypracowania odpowiedniej strategii badań, wyboru metodologii, konstruowania narzędzi badawczych oraz analizy i weryfikacji wyników prac badawczych, przydatnych w rozwiązywaniu podstawowych problemów podejmowanych w działalności praktycznej traktując je jako materiał do analiz teoretycznych lub jako wzorzec w pracy projektowej [12-AE-S1-8ZT_U_3]
ASKEK _U04 [4/5] ASKEK _U08 [4/5]
potrafi dokonać krytycznej oceny treści i skutków własnej działalności, w tym działalności twórczej, z weryfikacją elementów wymagających zmiany lub modyfikacji [12-AE-S1-8ZT_U_4]
ASKEK _U12 [3/5]
posiada podstawową wiedzą dotyczącą projektowania i realizacji badań oraz projektowania działań w zakresie działalności edukacyjnej, animacyjnej i kulturalnej realizowanych w różnych środowiskach społeczno-wychowawczych i w różnych grupach wiekowych [12-AE-S1-8ZT_W_1]
ASKEK _W10 [4/5] ASKEK _W12 [4/5]
zna podstawowe struktury społeczne oraz instytucje edukacyjne, społeczne i kulturalne, ich funkcje, misję i zadania [12-AE-S1-8ZT_W_2]
ASKEK _W06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
działanie praktyczne [12-AE-S1-8ZT_w_1]
uczestnictwo (od poziomu konceptualizacji poprzez realizację i ewaluację) w projekcie praktycznym bądź badawczym z zakresu animacji społeczno-kulturalnej, edukacji kulturalnej
12-AE-S1-8ZT_K_1 12-AE-S1-8ZT_K_2 12-AE-S1-8ZT_K_3 12-AE-S1-8ZT_U_1 12-AE-S1-8ZT_U_2 12-AE-S1-8ZT_U_3 12-AE-S1-8ZT_U_4 12-AE-S1-8ZT_W_1 12-AE-S1-8ZT_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia terenowe [12-AE-S1-8ZT_fs_1]
planowanie i organizacja projektu działań edukacyjnych/ animacyjnych/ upowszechnieniowych/badawczych w zakresie upowszechniania kultury
60
przygotowanie w formie pisemnej projektu działań edukacyjnych/ animacyjnych/ upowszechnieniowych/badawczych w zakresie upowszechniania kultury; realizacja praktyczna projektu edukacyjnego/animacyjnego /upowszechnieniowego/badawczego wraz z formą ewaluacji założeń i efektów projektu
90 działanie praktyczne [12-AE-S1-8ZT_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)