Elementy pedagogiki Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2021

Nazwa modułu: Elementy pedagogiki
Kod modułu: 12-AE-S1-4EP
Kod programu: W6-S1AE19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Elementy pedagogiki mają wprowadzić studenta w problematykę edukacji i jej specyfiki na tle innych rodzajów działań i oddziaływań pedagogicznych. Mają pokazać i wyjaśnić na czym polega pedagogiczny wymiar działań społecznych i kulturalnych. Ich celem jest również przygotowanie do analizy, oceny i projektowania działań edukacyjnych, uwzględniających specyfikę i funkcje poszczególnych środowisk i instytucji oraz kształcenie świadomości ich roli i odpowiedzialności podejmujących te działania podmiotów. Moduł obejmuje wykłady i ćwiczenia.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada przekonanie o znaczącej roli działań edukacyjnych dla rozwoju osobowego i społecznego [12-AE-S1-4EP_K01]
ASKEK _K02 [3/5]
ma świadomość własnych kompetencji oraz odpowiedzialności w zakresie działań edukacyjnych i potrzebę ich pogłębiania [12-AE-S1-4EP_K02]
ASKEK _K01 [3/5]
potrafi wykorzystywać wiedzę o działaniach i zjawiskach pedagogicznych w analizowaniu, ocenianiu oraz projektowaniu działań edukacyjnych i animacyjnych związanych z kulturą [12-AE-S1-4EP_U01]
ASKEK _U02 [4/5]
potrafi określić i uzasadnić potrzeby edukacyjne różnych środowisk i grup wiekowych , w świetle edukacji formalnej i nieformalnej [12-AE-S1-4EP_U02]
ASKEK _U08 [4/5]
zna podstawowe pojęcia związane z edukacją, rozumie różnice między edukacją formalna i nieformalną, zna podstawowe metody dydaktyczne, wychowawcze i metody przekazu wartości; zna instytucje oraz środowiska edukacji nieformalnej i formalnej a także uwarunkowania efektywności ich działań [12-AE-S1-4EP_W01]
ASKEK _W01 [4/5] ASKEK _W06 [2/5] ASKEK _W15 [2/5]
posiada wiedzę na temat pedagogicznego wymiaru działań społecznych i kulturalnych; rozumie pedagogiczny wymiar działań animacyjnych i upowszechnieniowych [12-AE-S1-4EP_W02]
ASKEK _W01 [2/5] ASKEK _W02 [3/5]
rozumie znaczenie koncepcji człowieka i jego rozwoju w projektowaniu działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych [12-AE-S1-4EP_W03]
ASKEK _W03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [12-AE-S1-4EP w_1]
weryfikacja wiedzy zdobytej przez studenta w trakcie ćwiczeń oraz samodzielnej lektury wskazanej literatury przedmiotu
12-AE-S1-4EP_W01 12-AE-S1-4EP_W02 12-AE-S1-4EP_W03
wypowiedź pisemna lub prezentacja medialna z komentarzem ustnym [12-AE-S1-4EP w_2]
wypowiedź przygotowana w zespołach 3-4 osobowych poza zajęciami i prezentowana w czasie zajęć, dotycząca dobrych praktyk w zakresie edukacji formalnej i nieformalnej, sprawdzająca umiejętność dostrzegania, opisywania, analizowania, oceniania i projektowania działań o charakterze pedagogicznym
12-AE-S1-4EP_K01 12-AE-S1-4EP_K02 12-AE-S1-4EP_U01 12-AE-S1-4EP_U02
egzamin pisemny na zakończenie zajęć [12-AE-S1-4EP w_3]
weryfikacja wiedzy zdobytej przez studenta w trakcie wykładów, ćwiczeń oraz w wyniku samodzielnej lektury wskazanej literatury przedmiotu
12-AE-S1-4EP_U01 12-AE-S1-4EP_U02 12-AE-S1-4EP_W01 12-AE-S1-4EP_W02 12-AE-S1-4EP_W03
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [12-AE-S1-4EP_ fs_1]
w ramach wykładu zostaną przedstawione podstawowe pojęcia, zjawiska i procesy związane z działaniami pedagogicznymi i edukacją, ich uwarunkowaniami, realizacją formalną i nieformalną, związkami między edukacją, animacją i upowszechnianiem kultury
30
przygotowanie się do egzaminu końcowego na podstawie treści wykładów, podanej literatury i zrealizowanych w ramach ćwiczeń zadań dotyczących praktyki działań pedagogicznych
20 egzamin pisemny na zakończenie zajęć [12-AE-S1-4EP w_3]
ćwiczenia [12-AE-S1-4EP _fs_2]
- analiza wybranych tekstów - analiza zaobserwowanych działań pedagogicznych (wypowiedź ustna) - dyskusja nad oceną wybranych działań pedagogicznych - prezentacja w zespołach 3-4 osobowych dobrych praktyk edukacyjnych (z uzasadnieniem)
15
- przygotowanie analizy podanego tekstu - obserwowanie działań pedagogicznych i zebranie informacji potrzebnych do przeprowadzenia ustnej analizy - przygotowanie kryteriów do oceny wybranych działań pedagogicznych - przygotowanie w zespołach 3 osobowym pracy pisemnej lub prezentacji medialnej dotyczącej dobrych praktyk edukacyjnych, przygotowanie komentarza uzasadniającego wybór
55 kolokwium pisemne [12-AE-S1-4EP w_1] wypowiedź pisemna lub prezentacja medialna z komentarzem ustnym [12-AE-S1-4EP w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)