Animacja społeczności wielokulturowych Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2021

Nazwa modułu: Animacja społeczności wielokulturowych
Kod modułu: 12-AE-S1-7MDW.3-ASW
Kod programu: W6-S1AE19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
W ramach modułu animacja społeczności wielokulturowych student poznaje podstawowe formy i metody pracy animacyjnej w środowisku zróżnicowanym kulturowo i społecznie. Pogłębia wiedzę niezbędną dla zrozumienia istoty wielokulturowości kształtując postawy otwarte i tolerancyjne nastawione na zrozumienie i koegzystencję różnych ludzkich kultur. Rozwija umiejętność dostrzegania i analizowania różnorodności i odmienności kulturowych, zwłaszcza mechanizmów powstawania i funkcjonowania negatywnych kategoryzacji Innego. W ramach ćwiczeń uwzględniających refleksję nad teorią i praktyką omawiane są strategie i formy współdziałania z zespołami wielokulturowymi. W trakcie ćwiczeń dokonywany jest przegląd konkretnych form pracy animacyjnej poprzez analizę literatury przedmiotu, dokumentacji oraz obserwacji i indywidualnych doświadczeń uczestników zajęć. Zajęcia realizowane są w ramach bloku modułów do wyboru 3.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi dostrzec wartość i znaczenie realizowanych form działalności animacyjnej wykazując się zrozumieniem wielokulturowego podłoża tych działań, jest wrażliwy na etyczny wymiar interakcji społecznych wynikających z różnorodnych kontekstów kulturowych [_K_1]
ASKEK _K02 [2/5] ASKEK _K03 [3/5] ASKEK _K04 [4/5] ASKEK _K06 [4/5]
jest przygotowany w stopniu podstawowym do pracy w zespołach wielokulturowych, aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania przysposabiające do funkcjonowania w przestrzeni wielokulturowej, jest w stanie włączyć się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy podnoszące kompetencje międzykulturowe i promujące postawy tolerancji wobec różnorodności społecznych i kulturowych [_K_2]
ASKEK _K04 [3/5] ASKEK _K05 [2/5] ASKEK _K06 [3/5]
potrafi wykorzystać efekty diagnozy oraz pozyskaną z niej wiedzę dotyczącą potencjału społecznego w realiach wielokulturowych, jak też przykłady działań poddanych analizie do opracowania uzasadnionych merytorycznie i innowacyjnych projektów animacyjnych oraz nabywania kompetencji międzykulturowych [_U_1]
ASKEK _U08 [3/5] ASKEK _U09 [3/5] ASKEK _U10 [3/5]
potrafi krytycznie oceniać treści, metody i skutki działalności animacyjnej realizowanej w środowisku heterogenicznym kulturowo i społecznie, z weryfikacją elementów wymagających zmiany lub modyfikacji [_U_2]
ASKEK _U01 [3/5] ASKEK _U02 [2/5] ASKEK _U03 [3/5]
posiada wiedzę o podstawowych zagadnieniach i pojęciach dotyczących wielokulturowości jako faktu społecznego i kategorii dyskursu współczesności, rozumie dylematy społeczeństwa wielokulturowego, zwłaszcza problemy w interakcjach międzykulturowych i związane z nimi zadania animacyjne [_W_1]
ASKEK _W04 [3/5] ASKEK _W05 [3/5] ASKEK _W06 [4/5] ASKEK _W09 [3/5]
zna podstawowe formy i metody pracy animacyjnej w środowisku zróżnicowanym kulturowo i społecznie, jak też zasady działalności animacyjnej oraz strategie zaradcze w zespołach wielokulturowych; zna literaturę i dokumentację poświęconą tym zagadnieniom [_W_2]
ASKEK _W10 [3/5] ASKEK _W12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
sprawdzenie wiedzy w oparciu o treść zajęć i wskazaną literaturę przedmiotu (obowiązkową i uzupełniającą) oraz własne doświadczenia z obserwacji działań animacyjnych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i społecznie
_U_2 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
zaprezentowanie i poddanie krytycznej analizie wybranych form i metod działań animacyjnych podejmowanych w rzeczywistości wielokulturowej (z odwołaniem do wybranych poglądów, teorii lub opinii zawartych w literaturze); prezentacja ostatecznej wersji projektu z uzasadnieniem pochodzącym z własnej aktywności (obserwacji, badań lub w oparciu o analizę dokumentacji i literaturę)
_K_1 _K_2 _U_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
zajęcia o charakterze konwersatoryjnym obejmujące prezentacje, analizy i oceny podstawowych form pracy animacyjnej w środowiskach zróżnicowanym kulturowo i społecznie; prezentacja projektu działań animacyjnych w środowisku wielokulturowym
30
utrwalanie i poszerzanie wiedzy w oparciu o wskazaną literaturę przedmiotu (obowiązkową i uzupełniającą), indywidualne zapoznanie się z konkretnymi problemami w interakcjach międzykulturowych i refleksja nad wynikającymi stąd zadaniami animacyjnymi; samodzielne poszukiwanie, zebranie, selekcja i analiza materiałów niezbędnych do sporządzenia projektu i jego prezentacji; przygotowanie do dyskusji nad przedstawioną problematyką
60 praca pisemna [_w_1] prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)