Czołówka filmu Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2021

Nazwa modułu: Czołówka filmu
Kod modułu: 09-RE-S2-GCFb
Kod programu: W8-S2RE19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Czołówka filmowa - to nie tylko początek filmu, informujący o tytule, obsadzie i przedstawiający głównych twórców. To sekwencja znaków, objawiająca styl i formę opowieści, odwołując się do czytelnych kodów kulturowych i, co może najistotniejsze, narzucająca wizualny język rozmowy - obrazowy sposób porozumiewanie się z widzem, zgodnie z duchem i treścią filmu. Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w świat nowoczesnej komunikacji wizualnej; przyswojenie podstawowych pojęć, takich jak: znak, związek i zależność między znakami, symbol graficzny, logo, sygnatura; omówienie podstawowych typografii, funkcji i czytelności "napisów", rodzajów krojów pisma; przyswojenie cyfrowych i wielowarstwowych technik animacji czołówki; poszerzenie wiedzy o historię polskiego i światowego projektowania graficznego.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student rozumie związki między medium filmowym a innymi sztukami. Zna zwłaszcza zastosowania innych sztuk w medium filmu. [GCFb_1]
K_W04 [5/5]
Student posiada szczegółową wiedzę w zakresie rozmaitych aspektów przygotowania, realizacji i postprodukcji profesjonalnego filmu i innych przekazów audiowizualnych. [GCFb_2]
K_W06 [5/5]
Student posiada umiejętność używania grafiki cyfrowej jako środka wyrazu do tworzenia czołówki filmowej. [GCFb_3]
K_U03 [5/5]
Student zna i rozumie rolę i znaczenie czołówki filmu jako integralnego elementu wypowiedzi filmowej. [GCFb_4]
K_W03 [5/5]
Student potrafi wykorzystać nowoczesną technikę i technologię filmową i telewizyjną dla profesjonalnej realizacji filmowej i telewizyjnej. [GCFb_5]
K_U09 [5/5]
Student jest zdolny do doskonalenia umiejętności w zakresie przyswojenia i wykorzystania innowacji technologicznych w realizowanych projektach. [GCFb_6]
K_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena ciągła [GCFb_w_1]
Ocena stopnia znajomości studenta tematyki związanej z możliwościami zastosowania grafiki cyfrowej w realizacji czołówki filmu, ocena zaangażowania studenta w dyskusji nad rolą i znaczeniem czołówki filmowej w całości dzieła filmowego, monitorowanie umiejętności studenta zaprezentowanych w praktycznym wykonywaniu ćwiczeń z zakresu stosowania różnego rodzaju programów graficznych stosowanych w tworzeniu czołówek filmowych.
GCFb_1 GCFb_2 GCFb_3 GCFb_4 GCFb_5 GCFb_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [GCFb_fs_1]
Prezentacje materiałów wizualnych zawierających różne rodzaje czołówek filmowych, dyskusja nad rolą i znaczeniem czołówki filmowej w całokształcie dzieła, wykonywanie ćwiczeń z zakresu stosowania różnego rodzaju cyfrowych programów graficznych wykorzystywanych przy tworzeniu czołówek filmowych.
15
Zapoznawanie się z materiałami wizualnymi przewidzianymi do omówienia na zajęciach, analizowanie i interpretowanie różnego rodzaju czołówek filmowych w kontekście całości danego filmu, praca własna w ramach obsługi cyfrowych programów graficznych wykorzystywanych przy tworzeniu czołówek filmowych.
30 ocena ciągła [GCFb_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)