Grafika cyfrowa jako element narracyjny filmu
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2021
Nazwa modułu: | Grafika cyfrowa jako element narracyjny filmu |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S2-GCFa |
Kod programu: | W8-S2RE19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Współczesne kino programowo miesza techniki filmowe: łączy dokument z animacją, fabułę z grafiką komunikatorów. Świat Internetu i wszelkiego rodzaju cyfrowych znaków, przez swą intensywną obecność w codziennym życiu, wkroczył na ekran: początkowo jako fabularny ozdobnik, a dzisiaj coraz częściej jako ważny element filmowej narracji, porządkujący filmowy materiał, uzupełniający o treści niemożliwe do "analogowej" realizacji, umożliwiający śledzenie wszelkiego rodzaju komunikatorów, wreszcie pozwalający na równoległe, wielowątkowe opowiadanie (napisy i znaki, piktogramy wypełniające część kadru, podział ekranu, wzajemne relacje między wydzielonymi częściami ekranu i tp.). Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w świat wiedzy z pogranicza estetyki i efektów specjalnych; przyswojenie podstawowych pojęć, takich jak: znak, związek i zależność między znakami, symbol graficzny; omówienie założeń typografii, funkcji i czytelności "napisów", rodzajów krojów pisma; przybliżenie możliwości cyfrowych efektów specjalnych, w zakresie nakładania warstw - tekstów, znaków graficznych, filmów - na poszczególne klatki filmu. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie związki między medium filmowym a innymi sztukami. Zna zwłaszcza zastosowania innych sztuk w medium filmu. [GCFa_1] |
K_W04 [5/5] |
Student posiada wiedzę z zakresu medioznawstwa i współczesnej kultury audiowizualnej. [GCFa_2] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada szczegółową wiedzę w zakresie rozmaitych aspektów przygotowania, realizacji i postprodukcji profesjonalnego filmu i innych przekazów audiowizualnych. [GCFa_3] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada umiejętność używania grafiki cyfrowej jako środka wyrazu do tworzenia opowiadania w zakresie dużych form filmowych i telewizyjnych. [GCFa_4] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi wykorzystać nowoczesną technikę i technologię filmową i telewizyjną dla profesjonalnej realizacji filmowej i telewizyjnej. [GCFa_5] |
K_U09 [5/5] |
Student jest zdolny do doskonalenia umiejętności w zakresie przyswojenia i wykorzystania innowacji technologicznych w realizowanych projektach. [GCFa_6] |
K_K08 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena ciągła [GCFa_w_1] | Ocena stopnia znajomości studenta tematyki związanej z możliwościami zastosowania grafiki cyfrowej w realizacji filmu, ocena zaangażowania studenta w dyskusji nad rolą i znaczeniem grafiki cyfrowej w narracji filmowej, monitorowanie umiejętności studenta zaprezentowanych w praktycznym wykonywaniu ćwiczeń z zakresu stosowania różnego rodzaju programów graficznych. |
GCFa_1 GCFa_2 GCFa_3 GCFa_4 GCFa_5 GCFa_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [GCFa_fs_1] | Prezentacje materiałów wizualnych będących przykładami zastosowania grafiki cyfrowej w filmie, dyskusja nad rolą i znaczeniem grafiki cyfrowej w narracji filmowej, wykonywanie ćwiczeń z zakresu stosowania różnego rodzaju cyfrowych programów graficznych. |
15 | Zapoznawanie się z materiałami wizualnymi przewidzianymi do omówienia na zajęciach, zapoznanie się z określoną przez wykładowcę literaturą przedmiotu, praca własna w ramach obsługi cyfrowych programów graficznych. |
30 | ocena ciągła [GCFa_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |