Wstęp do poradnictwa Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Wstęp do poradnictwa
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-4WDP
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Treści: Wstęp do poradnictwa ma umożliwić studentom zapoznanie się z teoretycznymi zagadnieniami poradnictwa- typologie, genezy, definiowanie poradnictwa, mechanizmami, zasadami i zadaniami poradnictwa na przykładzie rozwiązań polskich i w wybranych krajach UE. Tematyka zajęć dotyczyć ma również przedstawienia współczesnych strategii stosowania w poradnictwie edukacyjnym, zawodowym i życiowym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z zakresu poradnictwa, charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi potrzebujących wsparcia [_K_1]
K_K02 [3/5] K_K06 [4/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w zakresie poradnictwa i zdolnych do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie.; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie poradnictwa [_K_2]
K_K07 [4/5] K_K08 [4/5]
potrafi dokonać obserwacji interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U01 [4/5] K_U03 [3/5]
potrafi wykorzysta podstawową wiedze teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. Potrafi ocenić przydatność typowych metod , procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z poradnictwem [_U_2]
K_U02 [3/5] K_U09 [3/5]
ma elementarną uporządkowana wiedze na temat różnorodnych subdyscyplin pedagogiki obejmującą terminologię , teorie i metodykę; zna terminologię używana w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w pokrewnych dyscyplin naukowych [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W13 [3/5]
ma elementarną wiedze o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi, ma wiedzę dotycząca procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego ich prawidłowości i zakłóceń [_W_2]
K_W02 [4/5] K_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej
_W_1 _W_2
projekt [_w_2]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić stosowane współcześnie poradnictwo edukacyjne, zawodowe i życiowe
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład wybranych zagadnień teoretycznych poradnictwa z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych; prezentacje , przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej dotyczącej poradnictwa edukacyjnego, zawodowego i życiowego
7
literatura uzupełniająca, analiza dokumentów, ustaw, rozporządzeń; przygotowanie projektów i prezentacja w grupach
23 prezentacja [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)