Mood board Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2021

Nazwa modułu: Mood board
Kod modułu: 09-RE-S2-MBa
Kod programu: W8-S2RE19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moodboard, czyli "tablica nastroju" zwana też "tablicą inspiracji". Oznacza wizualne (ale też audialne) przedstawienie koncepcji projektu filmowego. Będąc zbiorem obrazów, materiałów, tekstów, przedmiotów, zdjęć, próbek kolorów a także elementów akustycznych oddających klimat tworzonego projektu, moodboard stanowi narzędzie pomocne w doskonaleniu idei wizualnych na początku projektu artystycznego. Umiejętność kreowania moodboardu pozwoli studentom określić postacie występujące w ich filmie, jak wyglądają, co czują, co stanowi pomoc w tworzeniu obsady filmu, pozwoli następnie między innymi określić lokację, kostiumy i rekwizyty, scharakteryzować efekty wizualne, kadrowanie i kompozycję kadru, oświetlenie i paletę kolorów. Studenci nabywają umiejętności związanych z kreowaniem (przede wszystkim dibitalnego) moodboardu, zapoznają się z licznymi portalami dostarczającymi inspiracji w tym zakresie.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie możliwości jakie oferują inne sztuki zastosowane w medium filmu. [MBa_1]
K_W04 [5/5]
Student zna i rozumie zasady poetyki i kompozycji kolażu i potrafi je stosować w praktyce. [MBa_2]
K_W04 [5/5] K_U02 [5/5] K_U03 [5/5]
Student potrafi formułować i prezentować własne założenia estetyczne i koncepcję autorską przygotowywanego filmu lub projektu audiowizualnego. [MBa_3]
K_W12 [5/5] K_U01 [5/5]
Student rozumie znaczenie nowoczesnych metod stosowanych w fazie preprodukcji filmu lub projektu audiowizualnego dla rozwoju projektu, otwierania perspektyw finansowania i pozyskiwania współpracowników. [MBa_4]
K_W12 [5/5] K_K02 [5/5] K_K05 [5/5]
Student potrafi przełożyć zdobytą wiedzę teoretyczną na działania praktyczne prowadzące do wykreowania moodboardu przy wykorzystaniu programów graficznych, aplikacji on-line, serwisów zdjęciowych i internetowych galerii sztuki. [MBa_5]
K_W02 [5/5] K_W04 [5/5] K_K07 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [MBa_w_1]
Sprawdzian na podstawie wykonanych przez studentów moodboardów.
MBa_1 MBa_2 MBa_3 MBa_4 MBa_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [MBa_fs_1]
Zajęcia praktyczne. Student zapoznaje się z licznymi przykładami moodboardów wykonanych dla różnych projektów, zwłaszcza filmowych, samodzielnie tworzy moodboardy dla przekazania idei wizualnych własnych projektów filmowych.
30
Odpowiednie przygotowanie do zajęć, zaznajomienie się z sieciowymi portalami zawierającymi materialy pomocne dla kreowania moodboardu, wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela.
65 Sprawdzian [MBa_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)