Emisja głosu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Emisja głosu
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-1EG
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot emisja głosu ma umożliwić studentom zdobycie wiedzy na temat funkcjonowania narządu głosu, potrzeby dbania o niego by uniknąć chorób prowadzących do wyeliminowania z zawodu pedagoga. Studenci zdobywają umiejętności oddychania torem przeponowo-brzusznym ze zwróceniem uwagi na korzyści płynące z takiego sposobu oddychania, poznają sposoby wydobywania głosu w połączeniu z oddechem przeponowym. Otrzymują przygotowanie do prowadzenia zajęć w szkole i w świetlicach różnego typu, gdzie wymagany jest często duży wysiłek głosowy. Zdobywają wiedzę o wprowadzaniu i przestrzeganiu zasad higieny głosu u dzieci w szkole i domu, jak również wobec samego siebie.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego [_K_1]
K_K04 [3/5]
ma świadomość misji zawodu nauczyciela w przekazywaniu wiedzy, umiejętności, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [_K_2]
K_K03 [3/5]
posiada umiejętności oddychania torem przeponowo-brzusznym w połączeniu z głosem, potrafi samodzielnie wykonać ćwiczenia samogłosek i sylab ze zwróceniem uwagi na wysokość głosu, natężenie głosu oraz jego estetykę [_U_1]
K_U07 [3/5]
potrafi samodzielnie i w obecności grupy zaprezentować swoje umiejętności posługiwania się głosem na przeponie recytując wiersz i czytając tekst (wybrany przez siebie z literatury dziecięcej i młodzieżowej), ze zwróceniem uwagi na wyraźną artykulację głosek, estetykę wykonania i postawę [_U_2]
K_U06 [3/5]
ma elementarną wiedzę o foniatrii jako dyscypliny naukowej i specjalności lekarskiej, ma podstawową wiedzę o anatomii i fizjologii krtani oraz niektórych chorobach krtani, przyczyniające się do zaburzeń głosu u dzieci i dorosłych [_W_1]
K_W02 [3/5]
ma podstawową wiedzę o zaburzeniach głosu u dzieci (dysfonia dziecięca) i jak przeciwdziałać tej chorobie oraz o zawodowych zaburzeniach głosu (dysfonia zawodowa), ich przyczynach, objawach i przeciwwskazaniach do wykonywania zawodu, gdzie stawia się znaczne wymogi narządowi głosowemu [_W_2]
K_W05 [3/5]
zna zasady higieny i życia nauczyciela oraz ćwiczenia technik emisji głosu [_W_3]
K_W17 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści przekazanych na zajęciach
_W_1 _W_2
zaliczenie ustne [_w_2]
sprawdzenie umiejętności wykonania ćwiczeń zadanych do domu
_K_1 _K_2 _U_1 _W_3
prezentacja [_w_3]
ocena umiejętności wydobycia głosu z przepony na podstawie wybranego przez siebie wiersza i fragmentu tekstu z literatury dziecięcej
_U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
wybrane zagadnienia z emisji głosu; ćwiczenia głosowe wg ustalonego programu; prezentacja wiersza z pamięci i czytanie fragmentu tekstu na przeponie, w obecności grupy
15
analiza tematów omawianych na zajęciach; utrwalenie ćwiczeń głosowych (zalecane codzienne ćwiczenie) Przygotowanie się do prezentacji
25 kolokwium [_w_1] zaliczenie ustne [_w_2] prezentacja [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)