Dystrybucja filmowa krajowa i zagraniczna Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2021

Nazwa modułu: Dystrybucja filmowa krajowa i zagraniczna
Kod modułu: 09-RE-S2-DFa
Kod programu: W8-S2RE19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia poświęcone szeroko rozumianej dystrybucji czyli procesom jakie prowadzą do zaistnienia filmu na rynku. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi tradycyjnego modelu dystrybucji z podziałem na okna dystrybucyjne, jak również ze zmianami tego modelu wynikającymi z faktu pojawienia się platform streamingowych oraz nieznanych wcześniej pól eksploatacji. Zajęcia pokażą różnicę we wchodzeniu na rynek filmu o potencjale festiwalowym i filmu komercyjnego. Omówione zostanie pozyskiwanie agenta sprzedaży i/lub dystrybutora. Zajęcia obejmą analizę materiałów promocyjnych filmu w przypadku dystrybucji zagranicznej i jej porównanie do materiałów używanych w Polsce. Omówiony zostanie także sposób budowy strategii festiwalowej, metody badania rynku, dyktat box office oraz oczekiwania widowni.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student poznaje nowoczesne definicje i kategoryzacje systemu dystrybucji w Polsce i na świecie. [DFa_1]
K_W13 [5/5]
Student wykazuje znajomość problemów i zagadnień związanych z współczesnym rynkiem audiowizualnym. [DFa_2]
K_W13 [5/5] K_K07 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat strategii dystrybucji filmu o potencjale artystycznym i komercyjnym. [DFa_3]
K_W13 [5/5]
Student ma rozeznanie w międzynarodowej i krajowej strategii targowej oraz festiwalowej. [DFa_4]
K_W12 [5/5] K_W13 [5/5] K_K08 [5/5]
Student zdobywa kompetencje w zakresie współpracy z producentem i kierownikiem produkcji w kontaktach z agentem sprzedaży, selekcjonerami festiwalowymi etc., rozumie, jak ważną rolę w systemie pełnią platformy streamingowe i ponadnarodowe systemy cyfrowej dystrybucji. [DFa_5]
K_W09 [5/5] K_W13 [5/5] K_U10 [5/5] K_K02 [5/5]
Student posiada rozeznanie w zakresie twórczego kreowania strategii sprzedażowej filmu. [DFa_6]
K_W13 [5/5] K_U02 [5/5] K_K01 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [DFa_w_1]
Ocena końcowa stanowi średnią ważoną z poszczególnych prac cząstkowych studenta, jego obecności i aktywności na zajęciach
DFa_1 DFa_2 DFa_3 DFa_4 DFa_5 DFa_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DFa_fs_1]
Pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne, metoda problemowa, metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu
15
Analiza literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów w praktyce, przygotowanie projektów - także grupowych.
25 Ocena ciągła [DFa_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)