Grafika komputerowa Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-N1INI12.2014

Nazwa modułu: Grafika komputerowa
Kod modułu: 08-IO1N-13-GK
Kod programu: 08-N1INI12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami grafiki komputerowej. W ramach laboratoriów student uczy się implementować algorytmy graficzne. Student zna podstawy teoretyczne grafiki komputerowej oraz potrafi zaimplementować praktycznie wybrane algorytmy.
Wymagania wstępne:
Wiadomości z zakresu podstaw algebry (wektory i macierze) oraz programowania (języki C/C++/C#).
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Prezentuje grupie własne pomysły na realizację algorytmów graficznych. [GK_K _10]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Pracuje w zespole przygotowującym projekt aplikacji graficznej. [GK_K _9]
K_1_A_I_K03 [1/5]
Prezentuje środowiska programistyczne do implementacji algorytmów graficznych. [GK_U_5]
K_1_A_I_U14 [1/5]
Adoptuje wybrane algorytmy graficzne. [GK_U _6]
K_1_A_I_U15 [1/5]
Wybiera odpowiednie biblioteki graficzne. [GK_U _7]
K_1_A_I_U18 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Konfiguruje środowiska programistyczne do projektowania zadań graficznych. [GK_U _8]
K_1_A_I_U14 [1/5]
Definiuje pojęcia teoretyczne związane z matematycznymi podstawami grafiki komputerowej. [GK_W_1]
K_1_A_I_W04 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Opisuje przekształcenia geometryczne wykorzystywane w grafice komputerowej. [GK_W_2]
K_1_A_I_W15 [1/5]
Rozróżnia typy rzutowania oraz opisuje metody cieniowania i teksturowania obiektów graficznych. [GK_W_3]
K_1_A_I_W15 [1/5]
Konstruuje proste programy demonstrujące wybrane algorytmy graficzne. [GK_W_4]
K_1_A_I_W10 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie w formie pisemnej [GK-w_1]
Pytania teoretyczne dotyczące realizowanych na wykładach i laboratoriach zagadnień.
GK_W_1 GK_W_2 GK_W_3 GK_W_4
Zadanie programistyczno-projektowe [GK-w_2]
Indywidualnie realizowane, krótkie zadanie programistyczno-projektowe.
GK_K _10 GK_K _9 GK_U_5 GK_U _6 GK_U _7 GK_U _8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [GK_fns_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo.
15
(brak informacji)
50 Zaliczenie w formie pisemnej [GK-w_1]
laboratorium [GK_fns_2]
Praktyczna implementacja określonych przez prowadzącego zadań.
30
Analiza algorytmów grafiki komputerowej.
55 Zadanie programistyczno-projektowe [GK-w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)