MEDIA CYFROWE W GRAFICE PROJEKTOWEJ CZ.3 Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: W6-SMGR19.2.2019

Nazwa modułu: MEDIA CYFROWE W GRAFICE PROJEKTOWEJ CZ.3
Kod modułu: 13-GR-SM-GPMC.3
Kod programu: W6-SMGR19.2.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Student nabywa umiejętności samodzielnego posługiwania się mediami cyfrowymi dla realizacji złożonych zamierzeń w zakresie grafiki projektowej opartej o szeroko rozumiane środowisko cyfrowe. Student doskonali umiejętności doboru środków wyrazu plastycznego wynikających ze specyfiki medium wirtualnego, wzbogacając je o doświadczenia innych warsztatów — w ramach szeroko rozumianych poszukiwań interdyscyplinarnych. Dąży do klarownego wyrażenia idei, myśli, zagadnienia artystycznego i projektowego. Zdobywa indywidualne doświadczenia projektowe i twórcze oraz wiedzę o zaawansowanych możliwościach warsztatu, które znajdują swój wyraz w autorskich realizacjach projektowych. Kształtuje swoją osobowość twórczą budując indywidualny język artystyczny i projektowy.
Wymagania wstępne:
Zrealizowany moduł CZ.2
Literatura podstawowa:
Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada poszerzoną wiedzę o teoretycznych i praktycznych zagadnieniach związanych z zastosowaniem mediów cyfrowych w grafice projektowej oraz definiuje wzajemne relacje pomiędzy nimi, co pozwala na formułowanie i rozwiązywanie złożonych zagadnień artystycznych i projektowych [13-GR-SM-GPMC.3_1]
GRMA_W01 [3/5] GRMA_W03 [3/5] GRMA_W06 [3/5]
wykorzystuje wiedzę na temat historii, tradycji, okresów i stylów w sztuce, do projektowania i realizowania dzieł graficznych — projektowych opartych o warsztat cyfrowy o wysokim stopniu oryginalności oraz dalszego rozwoju własnej osobowości artystycznej [13-GR-SM-GPMC.3_2]
GRMA_W05 [3/5] GRMA_W06 [3/5]
zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej w kontekście twórczości indywidualnej, a także funkcjonowania w określonej rzeczywistości zawodowej grafika i projektanta. [13-GR-SM-GPMC.3_3]
GRMA_W08 [3/5]
posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, co znajduje wyraz w realizacjach graficznych uwzględniających indywidualne preferencje twórcze oraz wartości etyczne, społeczne i prawne oraz estetyczne z jednoczesnym uwzględnieniem funkcji użytkowych realizowanego projektu [13-GR-SM-GPMC.3_4]
GRMA_U01 [3/5] GRMA_U02 [3/5] GRMA_U05 [3/5] GRMA_U07 [3/5]
posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych i artystycznych oraz umie poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia z zakresu współczesnej kultury i sztuki ze szczególnym uwzględnieniem projektowania graficznego [13-GR-SM-GPMC.3_5]
GRMA_K05 [4/5]
w świadomy, twórczy i kreatywny sposób posługuje się warsztatem grafika-projektanta, świadomie dobiera środki wyrazu współczesnych techniki obrazowania graficznego samodzielnie rozwija umiejętności warsztatowe w celu realizacji koncepcji projektowych i artystycznych w ramach mediów cyfrowych [13-GR-SM-GPMC.3_6]
GRMA_U10 [4/5] GRMA_U11 [4/5] GRMA_U13 [4/5] GRMA_U14 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt artystyczny [13-GR-SM-GPMC.3_w_1]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu plastycznego realizowanego przez studenta.
13-GR-SM-GPMC.3_1 13-GR-SM-GPMC.3_2 13-GR-SM-GPMC.3_3 13-GR-SM-GPMC.3_4 13-GR-SM-GPMC.3_5 13-GR-SM-GPMC.3_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-GR-SM-GPMC.3_fs_1]
Realizacja ćwiczeń w pracowni —zagadnienia z zakresu wykorzystania mediów cyfrowych w grafice projektowej Omówienie zagadnień plastycznych, warsztatowych itp. Indywidualna praca ze studentem: korekty, konsultacje, podsumowania
60
Praca w zagadnienia omawiane podczas zajęć i indywidualne konsultacje Rozwijanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w realizacji projektu zaliczeniowego
120 Projekt artystyczny [13-GR-SM-GPMC.3_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)