KOMIKS I SZTUKA NARRACJI CZ.1 Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: 13-SMGR12.2.2018

Nazwa modułu: KOMIKS I SZTUKA NARRACJI CZ.1
Kod modułu: 13-GR-SM-KSN.1
Kod programu: 13-SMGR12.2.2018
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Student poznaje podstawowe zasady sztuki komiksu, rozwija umiejętności analizowania rzeczywistości, syntetycznego myślenia i transponowania swojego konceptu na język komiksu. Posiada świadomość ścieżek rozwojowych współczesnej powieści graficznej. Rozwija zdolność posługiwania się warsztatem graficznym – klasycznym i cyfrowym — w celu wzbogacania tkanki wizualnej komiksu. Poznaje zasady budowy komiksu, uczy się definiować elementy struktury komiksowej, kompozycji graficznej oraz narracji.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada poszerzoną wiedzę o teoretycznych i praktycznych zagadnieniach związanych ze sztuką komiksu oraz zagadnieniami scenopisarstwa pozwalającą na formułowanie i rozwiązywanie złożonych zagadnień twórczych. [13-GR-SM-KSN.1_1]
GRMA_W01 [2/5] GRMA_W03 [2/5]
Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej w zakresie komiksu pozwalające na formułowanie oryginalnej wypowiedzi artystycznej [13-GR-SM-KSN.1_2]
GRMA_W08 [2/5]
Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, co znajduje wyraz w samodzielnych realizacjach artystycznych w ramach sztuki narracji i komiksu. Umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji komiksu i działań narracyjnych. [13-GR-SM-KSN.1_3]
GRMA_U01 [1/5] GRMA_U03 [1/5] GRMA_U05 [1/5]
W twórczy i kreatywny sposób posługuje się warsztatem grafika, potrafiąc w sposób umiejętny i świadomy scalać w swojej twórczości możliwości jakie dają tradycyjne i współczesne techniki obrazowania graficznego. Posiada szeroki zakres umiejętności, które samodzielnie rozwija w celu realizacji własnych koncepcji artystycznych w ramach komiksu i sztuki narracji. Do ich realizacji w efektywny sposób wykorzystuje intuicję, wyobraźnię, indywidualny potencjał twórczy oraz zdobytą wiedzę i doświadczenie w rozwiązywaniu problemów twórczych. [13-GR-SM-KSN.1_4]
GRMA_U10 [2/5] GRMA_U11 [2/5] GRMA_ K04 [2/5]
Posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych i artystycznych w zakresie grafiki komiksu oraz tworzenia scenariuszy oraz umie poddać takiej ocenie cudze realizacje. [13-GR-SM-KSN.1_5]
GRMA_K05 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt artystyczny [13-GR-SM-KSN.1_w_1]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu plastycznego realizowanego przez studenta.
13-GR-SM-KSN.1_1 13-GR-SM-KSN.1_2 13-GR-SM-KSN.1_3 13-GR-SM-KSN.1_4 13-GR-SM-KSN.1_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-GR-SM-KSN.1_fs_1]
Realizacja ćwiczeń w pracowni — realizacja własnych zamierzeń związanych z komiksem i sztuką narracji. Analiza języka komiksu, omówienie zagadnień plastycznych, warsztatowych itp. Indywidualna praca ze studentem: korekty, konsultacje, podsumowania
45
Indywidualna praca nad zagadnieniami omawianymi podczas zajęć. Poszerzanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w realizacji projektu zaliczeniowego
45 Projekt artystyczny [13-GR-SM-KSN.1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)