PODSTAWY GRAFIKI CYFROWEJ CZ.3 Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: 13-SMGR12.2.2018

Nazwa modułu: PODSTAWY GRAFIKI CYFROWEJ CZ.3
Kod modułu: 13-GR-SM-PGC.3
Kod programu: 13-SMGR12.2.2018
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Realizacja modułu pozwala studentowi rozwijać umiejętności kreowania dzieł artystycznych opierających się o szeroko rozumiany warsztat cyfrowy. Kluczowym celem modułu jest poszukiwanie indywidualnych metod posługiwania się warsztatem graficznym w zakresie technik cyfrowych służące personalizowaniu języka wyrazu, środków plastycznych oraz przekraczaniu tradycyjnie pojmowanych granic medium wirtualnego. Student powinien samodzielnie formułować koncepty twórcze w odpowiedzi na zadane przez prowadzącego zagadnienia problemowe. Poprzez szeroko rozumiane medium komputerowe powinien potrafić wyrażać idee, myśli, problemy artystyczne świadczące o rozwoju osobowości twórczej.
Wymagania wstępne:
Realizacja modułu cz.2
Literatura podstawowa:
Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę na temat grafiki cyfrowej oraz sposobach jej wykorzystania w grafice współczesnej [13-GR-SM-PGC.3_1]
GRMA_W01 [3/5]
posiada wiedzę pozwalającą na rozwiązywanie zagadnień w zakresie grafiki [13-GR-SM-PGC.3_2]
GRMA_W03 [3/5]
umie samodzielnie projektować i realizować prace graficzne w środowisku komputerowym [13-GR-SM-PGC.3_3]
GRMA_U03 [3/5] GRMA_U13 [3/5]
potrafi w twórczy i kreatywny sposób wykorzystywać możliwości technik cyfrowych oraz świadomie stosować je w swojej twórczości [13-GR-SM-PGC.3_4]
GRMA_U10 [2/5] GRMA_U11 [2/5] GRMA_U13 [2/5]
umie wykorzystywać swoją wyobraźnię i umiejętności do tworzenia niezależnych dzieł artystycznych [13-GR-SM-PGC.3_5]
GRMA_U16 [3/5]
potrafi wypowiadać się na temat twórczości własnej, wyciągać trafne wnioski, poparte rzeczową argumentacją podczas publicznych wystąpień [13-GR-SM-PGC.3_6]
GRMA_U19 [2/5] GRMA_U20 [2/5]
rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy w dziedzinie grafiki cyfrowej i jej pochodnych [13-GR-SM-PGC.3_7]
GRMA_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt artystyczny [13-GR-SM-PGC.3_w_1]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych w realizacjach prac graficznych realizowanych w medium cyfrowym. Ocena umiejętności wykorzystania wiedzy o grafice współczesnej oraz umiejętności wykorzystania technik wypowiedzi artystycznej do projektowania autorskich dzieł w zakresie grafiki cyfrowej.
13-GR-SM-PGC.3_1 13-GR-SM-PGC.3_2 13-GR-SM-PGC.3_3 13-GR-SM-PGC.3_4 13-GR-SM-PGC.3_5 13-GR-SM-PGC.3_6 13-GR-SM-PGC.3_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-GR-SM-PGC.3_fs_1]
Realizacja dzieł graficznych w oparciu o możliwości warsztatu cyfrowego z uwzględnieniem etapu projektowania, krytycznej weryfikacji projektu, ostatecznej realizacji i prezentacji pracy. Indywidualna praca ze studentem: korekty, konsultacje, podsumowania
45
Indywidualna praca koncepcyjna i projektowa; Praca w oparciu o omawiane techniki plastyczne obejmująca wiedzę i umiejętności niezbędne w realizacji projektu zaliczeniowego
45 Projekt artystyczny [13-GR-SM-PGC.3_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)