TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SZTUKACH PLASTYCZNYCH CZ.2 Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: 13-SMGR12.2.2017

Nazwa modułu: TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SZTUKACH PLASTYCZNYCH CZ.2
Kod modułu: 13-GR-SM-TI.2
Kod programu: 13-SMGR12.2.2017
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Realizacja modułu daje umiejętności sprawnego poruszania się w zakresie najważniejszych środków nowoczesnej komunikacji, stających się dziś jednym z mediów pracy artystycznej. W ramach modułu realizowane są ćwiczenia z obsługi mediów społecznościowych, blogów, etc. Jednym z podstawowych zadań uzyskanie wiedzy w zakresie świadomego kreowania wizerunku w sieci poprzez odpowiednie zastosowanie środków graficznych. Z uwagi na ścisłą korelację przedmiotu z rozwojem technik informatycznych sylabusy są corocznie aktualizowane, tak by uwzględniać aktualne zmiany, trendy rozwojowe i wynikające z nich nowe możliwości.
Wymagania wstępne:
Zrealizowany moduł CZ.1
Literatura podstawowa:
Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę o teoretycznych i praktycznych zagadnieniach związanych z technikami i technologiami wykorzystywanymi w współczesnej grafice mediów elektronicznych [13-GR-SM-TI.2_1]
GRMA_W01 [2/5]
dysponuje wiedzą na temat zjawisk współczesnego życia i kultury, ze szczególnym uwzględnieniem kultury medialnej poszerzoną o socjologiczne i marketingowe aspekty funkcjonowania rynku sztuki i kreowania wizerunku poprzez media elektroniczne zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej [13-GR-SM-TI.2_2]
GRMA_W04 [2/5] GRMA_W07 [3/5] GRMA_K08 [3/5]
umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji działań w mediach elektronicznych, dbając o estetykę i nowatorstwo projektu przy równoczesnym uwzględnianiu jego funkcji użytkowych [13-GR-SM-TI.2_3]
GRMA_U02 [3/5] GRMA_U05 [3/5]
posiada umiejętność kreowania i realizowania indywidualnych i zespołowych projektów artystycznych we współpracy ze specjalistami pokrewnych oraz innych dyscyplin nie związanych z wybranym kierunkiem studiów co czyni go przygotowanym do podjęcia pracy zawodowej [13-GR-SM-TI.2_4]
GRMA_U06 [3/5] GRMA_U09 [3/5]
łączy warsztat graficzny z innymi pokrewnymi dziedzinami twórczości artystycznej, również o charakterze interdyscyplinarnym szczególnie w zakresie nowoczesnych technik przetwarzania obrazu w celu kreowania wizerunku poprzez media elektroniczne [13-GR-SM-TI.2_5]
GRMA_U12 [3/5] GRMA_U13 [3/5] GRMA_U14 [2/5]
potrafi wyszukiwać i docierać do informacji pomocnych w rozwiązywaniu podstawowych problemów technicznych w obrębie użytkowanego sprzętu i oprogramowania [13-GR-SM-TI.2_6]
GRMA_U15 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, sugestii, sądów i opinii popartych rzeczową argumentacją w sytuacji publicznych wystąpień z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i nowych mediów [13-GR-SM-TI.2_7]
GRMA_U20 [1/5]
posiada umiejętność adaptowania się do nowych, zmiennych warunków i okoliczności występujących podczas wykonywania pracy zawodowej lub twórczej z wykorzystaniem indywidualnych uwarunkowań psychologicznych traktowanych jako czynniki modelujące i wspomagające działalność twórczą [13-GR-SM-TI.2_8]
GRMA_ K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt artystyczny [13-GR-SM-TI.2_w_1]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu plastycznego realizowanego przez studenta.
13-GR-SM-TI.2_1 13-GR-SM-TI.2_2 13-GR-SM-TI.2_3 13-GR-SM-TI.2_4 13-GR-SM-TI.2_5 13-GR-SM-TI.2_6 13-GR-SM-TI.2_7 13-GR-SM-TI.2_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-GR-SM-TI.2_fs_1]
Realizacja ćwiczeń w pracowni —zagadnienia z zakresu projektowania komunikatu graficznego dla potrzeb sieci Internet i mediów elektronicznych Omówienie zagadnień plastycznych, warsztatowych itp. Indywidualna praca ze studentem: korekty, konsultacje, podsumowania
30
Praca indywidualna w oparciu o zagadnienia poruszane na zajęciach obejmująca wiedzę i umiejętności niezbędne w realizacji projektu zaliczeniowego
60 Projekt artystyczny [13-GR-SM-TI.2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)