SPP_M08_Komunikacja i negocjacje w biznesie Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-NMPS19.2021

Nazwa modułu: SPP_M08_Komunikacja i negocjacje w biznesie
Kod modułu: 06-PS-NM-263
Kod programu: W3-NMPS19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Komunikacja, konflikty i negocjacje stanowi 8 moduł ścieżki specjalizacyjnej psychologia pracy i organizacji i realizowany jest w bloku diagnoza i interwencja w psychologii pracy i organizacji. Efekty kształcenia założone w ramach modułu wskazują, iż student po jego zakończeniu posiadać będzie wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu diagnozy i interwencji w organizacjach różnego rodzaju. Opanowanie podstawowej wiedzy ogólnej o świecie, kulturze i społeczeństwie oraz elementarnej wiedzy z zakresu innych dyscyplin (pokrewnych, bądź pogranicznych) pozwoli umiejętnie odnieść ją do funkcjonowania człowieka w różnych kontekstach społecznych i organizacyjnych. Opanowana wiedza oraz posiadane kompetencje pozwolą studentowi wykazać się umiejętnością w zakresie diagnozowania oraz adekwatnego stosowania metod i technik interwencji psychologicznej w organizacji. W efekcie student potrafi zaaplikować posiadaną wiedzę, umiejętności i kompetencje komunikacyjne, interpersonalne, mediacyjne i negocjacyjne, pozwalające na pracę zarówno z jednostkami, jak i grupami w zróżnicowanych środowiskach pracy i warunkach społecznych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie prawidłowości rządzące zachowaniem się człowieka zarówno w warunkach funkcjonalnych, jak i dysfunkcjonalnych zjawisk , pojawiających się w organizacjach różnego typu. [06-PS-NM-263_01]
PS_W22 [3/5]
Zna zasady komunikowania się oraz prowadzenia negocjacji i mediacji w organizacji. [06-PS-NM-263_02]
PS_W22 [5/5]
Ma wiedzę na temat metod i technik interwencji psychologicznej, odpowiednich do pojawiających się sytuacji trudnych w organizacji. [06-PS-NM-263_03]
PS_W25 [4/5]
Jest w stanie opisać i zinterpretować zjawiska pojawiające się w funkcjonowaniu organizacji o zróżnicowanym charakterze w wielu kontekstach społecznych i kulturowych. [06-PS-NM-263_04]
PS_U06 [3/5]
Potrafi budować i wdrażać programy interwencyjne w obliczu pojawiających się problemów w organizacjach różnego typu. [06-PS-NM-263_05]
PS_U08 [4/5]
Umie w sposób zrozumiały i rzetelny przekazywać zebrane dane w postaci pisemnego raportu, referatu lub prezentacji multimedialnej, w formie dostosowanej do potrzeb i możliwości odbiorców. [06-PS-NM-263_06]
PS_U12 [2/5]
Ma świadomość złożoności problemów etycznych związanych z diagnozą i interwencją psychologiczną w środowisku pracy, opiniodawstwem, współtworzeniem warunków pracy, zaangażowaniem w procesy rekrutacji i selekcji pracowników, stymulowaniem efektywności jednostki oraz efektywności funkcjonowania organizacji; dąży do rozwiązywania ich w zgodzie ze standardami etycznymi zawodu psychologa. [06-PS-NM-263_07]
PS_K11 [2/5]
Posiada kompetencje komunikacyjne i interpersonalne, mediacyjne i negocjacyjne, pozwalające na pracę zarówno z jednostkami, jak i grupami czy organizacjami w zróżnicowanych środowiskach i warunkach społecznych. [06-PS-NM-263_08]
PS_K14 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prezentacja multimedialna, sprawozdanie ze spotkania z przedstawicielem praktyki [06-PS-NM-263_w_1]
Grupa dzieli się na zespoły i każdy z nich przygotowuje prezentację zasadniczych zagadnień dotyczących określonych efektów w obszarze wiedzy. Część czasu poświęcona jest praktycznym ćwiczeniom ilustrującym prezentowane treści. Spotkanie z przedstawicielem organizacji.
06-PS-NM-263_01 06-PS-NM-263_02 06-PS-NM-263_03
Sprawdzian wiadomości [06-PS-NM-263_w_2]
Sprawdzian obejmuje materiał omówiony na zajęciach obejmujący podstawowe wiadomości związane z zachowaniem się człowieka w organizacji w odniesieniu do komunikacji, konfliktów i ich rozwiązywania, podstaw planowania i podejmowania decyzji, zmian i kryzysów pojawiających się w cyklu życia organizacji, dysfunkcjonalnych zjawisk pojawiających się w organizacjach różnego typu, w tym stresu zawodowego.
06-PS-NM-263_01 06-PS-NM-263_02 06-PS-NM-263_03
Moderowana dyskusja grupowa [06-PS-NM-263_w_3]
Ocena umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych: student jest w stanie opisać i zinterpretować zjawiska pojawiające się w funkcjonowaniu organizacji (w tym sytuacje konfliktowe, czy proces zmiany); posiada umiejętności udzielania wsparcia psychologicznego i podstawowych formy interwencji.
06-PS-NM-263_04 06-PS-NM-263_05
Projekt programu interwencyjnego [06-PS-NM-263_w_4]
Budowa i plan wdrażania interwencji w obliczu pojawiających się problemów - w odniesieniu do komunikacji, pojawiających się konfliktów, podejmowania decyzji, kryzysów pojawiających się w cyklu życia organizacji, dysfunkcjonalnych zjawisk pojawiających się w organizacjach różnego typu.
06-PS-NM-263_05 06-PS-NM-263_06
Rozwiązanie case study [06-PS-NM-263_w_5]
Studenci rozwiązują problem w ramach metody case study, kształtują w ten sposób zrozumienie dla idei różnorodności i odmienności w organizacji oraz pogłębiają świadomość złożoności problemów etycznych.
06-PS-NM-263_07
Gra dydaktyczna - negocjacyjna [06-PS-NM-263_w_6]
Sprawdzenie kompetencji komunikacyjnych, interpersonalnych i negocjacyjnych, pozwalających na pracę zarówno z jednostkami, jak i grupami w zróżnicowanych środowiskach i warunkach społecznych.
06-PS-NM-263_08
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [06-PS-NM-263_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod aktywizujących.
15
Zapoznanie się z opracowaniami teoretycznymi (20 godzin). Przygotowanie pisemnych prac w formie: scenariusza, raportów i analiz (30 godzin). Przygotowanie własnego projektu i prezentacją jego wyników (10 godzin). Przygotowanie Teczki – propozycje interwencji (15 godzin).
75 Prezentacja multimedialna, sprawozdanie ze spotkania z przedstawicielem praktyki [06-PS-NM-263_w_1] Sprawdzian wiadomości [06-PS-NM-263_w_2] Moderowana dyskusja grupowa [06-PS-NM-263_w_3] Projekt programu interwencyjnego [06-PS-NM-263_w_4] Rozwiązanie case study [06-PS-NM-263_w_5] Gra dydaktyczna - negocjacyjna [06-PS-NM-263_w_6]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)