Poznawcza psychologia stosowana Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-NMPS19.2021

Nazwa modułu: Poznawcza psychologia stosowana
Kod modułu: 06-PS-NM-024
Kod programu: W3-NMPS19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest ćwiczenie umiejętności korzystania z dorobku teoretycznego psychologii poznawczej dla objaśniania i programowania zjawisk obecnych w doświadczeniu współczesnego człowieka. Instrumentem realizacji celu jest analizowanie dostępnych w piśmiennictwie naukowej psychologii poznawczej już istniejących zastosowań oraz podejmowanie prób samodzielnego konstruowania programów poznawczego wsparcia dla wybranych obszarów doświadczania i działania. Zapoznawanie się z kolejnymi, tematycznie zróżnicowanymi, obszarami wykorzystywania prawidłowości poznawczej psychologii i jej narzędzi w codziennym życiu, pozwala budować zarówno przekonanie o wadze teorii, jak i warsztat pracy w zawodzie psychologa. Konieczność zmierzenia się z oceną stworzonej indywidualnie oferty zastosowania wiedzy w praktyce jest przygotowaniem do uczestnictwa w rynku pracy.
Wymagania wstępne:
Student otrzymał pozytywną notę z przedmiotu Psychologia poznawcza.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wskazuje i nazywa, zgodnie z obowiązującą terminologią naukową, poznawcze aspekty omawianych w trakcie zajęć zjawisk; jest w stanie opisać poznawczy mechanizm ich powstania i trwania. [06-PS-NM-024_01]
PS_W10 [3/5]
Student posiada wiedzą dotyczącą stosowanych sposobów pomiaru omawianych dyspozycji i funkcji poznawczych. [06-PS-NM-024_02]
PS_U16 [1/5]
Student zna argumenty krytyczne odnośnie do stosowanych a nienaukowych przedsięwzięć bazujących rzekomo na prawidłowościach poznawczej aktywności jednostek. [06-PS-NM-024_03]
PS_U04 [1/5]
Student potrafi zaproponować program realizacji wyznaczonego celu za pośrednictwem identyfikacji i opisu warunkujących osiągnięcie tego celu reguł funkcjonowania poznawczego. [06-PS-NM-024_04]
PS_U05 [3/5]
Student umie czytelnie określić obszar możliwości korzystania z psychologii poznawczej w analizie omawianych zjawisk o charakterze edukacyjnym, marketingowym, terapeutycznym na gruncie działalności społecznej, ekonomicznej, politycznej. [06-PS-NM-024_05]
PS_U08 [3/5]
Student ćwiczy umiejętność publicznej prezentacji posiadanej wiedzy i sposobów oferowania jej użyteczności oraz konfrontacji z kontrargumentacją. [06-PS-NM-024_06]
PS_K01 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test [06-PS-NM-024_w_1]
1. pytania zamknięte jednokrotnego wyboru 2. pytania zamknięte wielokrotnego wyboru 3. pytania otwarte
06-PS-NM-024_01 06-PS-NM-024_02 06-PS-NM-024_03 06-PS-NM-024_04 06-PS-NM-024_05
Ocena jakości i sposobu prezentacji przydzielanych tematów [06-PS-NM-024_w_2]
Student przygotowuje ilustrację omawianego zjawiska, objaśnia poznawczy mechanizm jego zaistnienia.
06-PS-NM-024_01 06-PS-NM-024_02 06-PS-NM-024_03
Ocena jakości i sposobu prezentacji oferty [06-PS-NM-024_w_3]
Student tworzy własny program obszaru i sposobu posłużenia się wiedzą z zakresu psychologii poznawczej w odniesieniu do wybranego przez siebie zjawiska i przedkłada program do publicznej oceny
06-PS-NM-024_01 06-PS-NM-024_02 06-PS-NM-024_04 06-PS-NM-024_05 06-PS-NM-024_06
Ocena ilości i jakości wypowiedzi w trakcie dyskusji [06-PS-NM-024_w_4]
Student jest zorientowany odnośnie do teoretycznego opisu omawianego zjawiska, w stopniu pozwalającym na swobodne, merytorycznie poprawne uczestnictwo w grupowej pracy w trakcie zajęć. Wyraża swoje zdanie, respektując jednocześnie prawo innych do wypowiedzi.
06-PS-NM-024_01 06-PS-NM-024_02 06-PS-NM-024_03 06-PS-NM-024_06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [06-PS-NM-024 _fns_1]
Prezentacje ilustracji (w wybranej formie medialnej –tzn. film, zdjęcia, nagranie audio) omawianego zjawiska. Analiza teoretycznych podstaw poznawczych omawianego zjawiska. Dyskusja na temat dostępnych i możliwych sposobów poznawczego objaśniania omawianego zjawiska; analiza krytyczna. Zapoznawanie się z przedstawianymi sposobami korzystania z teorii psychologii poznawczej dla osiągania konkretnych efektów. Generowanie nowych możliwości zastosowań poznawczych prawidłowości
30
Przygotowanie ilustracji zjawiska Przegląd lektur Przegląd literatury uzupełniającej Samodzielny przegląd doniesień z badań Tworzenie prezentacji oferty
30 test [06-PS-NM-024_w_1] Ocena jakości i sposobu prezentacji przydzielanych tematów [06-PS-NM-024_w_2] Ocena jakości i sposobu prezentacji oferty [06-PS-NM-024_w_3] Ocena ilości i jakości wypowiedzi w trakcie dyskusji [06-PS-NM-024_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)