Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej 2. Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej 2.
Kod modułu: EW_MM2_
Kod programu: 06-S1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna strategię wprowadzania pojęć geometrycznych, miary, obliczeń pieniężnych, metody i strategie stosowane w kształceniu matematycznym w pracy z dzieckiem harmonijnie rozwiniętym oraz z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zależności programowej i metodycznej w kontekście obowiązujących rozporządzeń i przyjętych regulacji organizacyjnych. [EW_MM2_1]
K_W16 [3/5]
Potrafi opisać i ocenić działania metodyczne w zakresie edukacji matematycznej i stymulacji aktywności matematycznej dziecka z wykorzystaniem ujęć teoretycznych [EW_MM2_2]
K_U06 [3/5]
Potrafi przekazać i uzasadnić własne pomysły, wątpliwości i sugestie wynikające z realizacji zadań metodycznych edukacji matematycznej, potrafi wybierać i dostosowywać odpowiednie metody rozwiazywania zadań tekstowych w zależności od typu zadań. [EW_MM2_3]
K_U07 [3/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [EW_MM2_4]
K_K01 [3/5]
Posiada wiedzę merytoryczną z zakresu edukacji matematycznej w klasach I-III, stymulacji rozwoju myślenia matematycznego w wieku przedszkolnym z zakresu psychologii rozwoju myślenia i pojęć matematycznych. [EWN_MM2_1]
KN_W10 [3/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe związane z edukacja matematyczną, korzystając z zasobów wiedzy z innych źródeł nauki i nowoczesnych technologii [EWN_MM2_2]
KN_U04 [3/5]
Przygotowuje się do pracy, projektuje i wykorzystuje działania metodyczne z zakresu edukacji matematycznej i stymulacji aktywności matematyczno - logicznej dziecka z pełna odpowiedzialnością pedagogiczną. [EWN_MM2_3]
KN_K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [EW_MM2_w_1]
Egzamin pisemny obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów i ćwiczeń z przedmiotu
EW_MM2_1 EW_MM2_3 EW_MM2_4 EWN_MM2_1
referat [EW_MM2_w_2]
Przedstawienie podczas ćwiczeń referatu dotyczącego wybranego zagadnienia
EW_MM2_2 EWN_MM2_1 EWN_MM2_2 EWN_MM2_3
Prezentacja [EW_MM2_w_3]
Przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń
EW_MM2_2 EW_MM2_3 EWN_MM2_1 EWN_MM2_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EW_MM2_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
15 Egzamin [EW_MM2_w_1]
ćwiczenia [EW_MM2_fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
30
Przygotowanie pracy zaliczeniowej
30 referat [EW_MM2_w_2] Prezentacja [EW_MM2_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)