Kultura w mediach Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Kultura w mediach
Kod modułu: 12-PE-AN-N1-3KWN
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
głównymi celami zajęć jest uzmysłowienie roli mediów w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa, zrozumienie elementarnych zasad języka mediów, zaznajomienie z kontekstami historycznymi środków przekazu oraz uświadomienie kulturotwórczej roli jaką mogą i spełniają media w szeroko rozumianym systemie edukacyjnym.
Wymagania wstępne:
indywidualna praktyka korzystania z mediów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia wartość i rolę jakie media pełnią w ogólnym systemie edukacji, animacji kultury i utrzymania spoistości społecznej [_K_1]
K_K02 [2/5]
docenia i rozumie konteksty etyczne i moralne w komunikowaniu masowym, poszukuje przyczyn problemów i zagrożeń w przywołanym zakresie aksjologicznym, sam postuluje komunikowanie w oparciu o zasady etyczne [_K_2]
K_K05 [2/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, animacji społeczno- kulturalnej oraz samodzielnie pozyskiwać dane, diagnozować problemy środowiska edukacyjnego. [_U_1]
K_U02 [2/5]
potrafi interpretować, argumentować i demonstrować w oparciu o wiedzę teoretyczną swoje poglądy odnoszące się do sfery komunikowania masowego uwzględniając konteksty edukacyjne, upowszechnieniowe, animacyjne czy ogólnospołeczne [_U_2]
K_U08 [2/5] K_U10 [2/5]
posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania struktur medialnych (pól, układów ról, instytucji) oraz teorii komunikacji. Uwzględnia ich wzajemne zróżnicowanie z uwzględnieniem kontekstów edukacyjnych [_W_1]
K_W07 [3/5]
posiada ogólną wiedzę na temat struktury i funkcji mediów wraz z ich kulturowo-społeczno-historycznym układem dynamizmu przemian – wraz z odczytywaniem tychże funkcji w odniesieniu do podstaw prawnych, ekonomicznych wraz polityką państwa w przywołanym zakresie [_W_2]
K_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test pisemny [_w_1]
testy wiedzy z historii mediów oraz teorii komunikowania masowego
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
prezentacja na temat wybranych aspektów komunikowania masowego (w świetle wybranych teorii komunikowania masowego)
_K_2 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
metodą podającą przekazanie podstaw społeczno-kulturowych aspektów komunikowania masowego
10
uzupełnienie wiedzy w oparciu o pracę z podręcznikami
25 test pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
omówienie problemów dotyczących komunikowania masowego (stosując zarówno metody podające jak i dyskusję nad tekstami kultury)
5
zgłębianie literatury przedmiotu oraz przygotowanie prezentacji na temat wybranego obszaru komunikowania masowego (w świetle teorii)
50 prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)