Przygotowanie do pracy w szkole podstawowej Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2021

Nazwa modułu: Przygotowanie do pracy w szkole podstawowej
Kod modułu: W4-MT-S1-20-PPSTut
Kod programu: W4-S1MT19.2021
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. kształcenie na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu obejmuje przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu – grupa zajęć D. Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D: Szkoła jako mój podstawowy zakład pracy – pierwszy rok nauczania. Przygotowanie się nauczyciela do lekcji - podstawa programowa, rozkład materiału, podręcznik, budowa scenariusza (konspektu), prezentacja multimedialna, notatka hospitacyjna.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie miejsce matematyki jako przedmiotu w ramowych planach nauczania na II etapie edukacyjnym [PPSTut_1]
KN_W06 [3/5] KN_W14 [3/5] KN_U04 [3/5]
zna i rozumie podstawę programową z matematyki, cele kształcenia i treści nauczania na II etapie edukacyjnym, przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia oraz strukturę wiedzy przedmiotu [PPSTut_2]
KN_W06 [3/5] KN_W14 [3/5] KN_W15 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U04 [3/5]
potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej; potrafi przeanalizować rozkład materiału [PPSTut_3]
KN_W14 [2/5] KN_W15 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U04 [2/5]
potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne [PPSTut_4]
KN_W14 [2/5] KN_W15 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U07 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Aktywność [PPSTut_w_1]
Weryfikacja - na podstawie pytań i zadań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną
PPSTut_1 PPSTut_2 PPSTut_3 PPSTut_4
Prace pisemne [PPSTut_w_2]
Weryfikacja umiejętności planowania lekcji (II etap edukacyjny): scenariusz (konspekt) lekcji , notatka hospitacyjna, prezentacja multimedialna
PPSTut_1 PPSTut_2 PPSTut_3 PPSTut_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PPSTut_fs_1]
ćwiczenia dotyczące budowy lekcji oraz przygotowania się do prowadzenia pierwszych lekcji matematyki
30
etapowe przygotowywanie scenariusza metodycznego lekcji, prezentacji multimedialnej i notatki hospitacyjnej, studiowanie literatury zalecanej w sylabusie
10 Aktywność [PPSTut_w_1] Prace pisemne [PPSTut_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)