RZEŹBA (dla specjalności Sztuki Piękne) CZ.1
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: 13-S1EP12.2.2018
| Nazwa modułu: | RZEŹBA (dla specjalności Sztuki Piękne) CZ.1 |
|---|---|
| Kod modułu: | 13-EP-S1-SPR.1 |
| Kod programu: | 13-S1EP12.2.2018 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Realizacja modułu pozwala studentowi opanować umiejętności posługiwania się językiem formy rzeźbiarskiej i funkcjonowanie w obszarach sztuki poprzez nabyte umiejętności, dobór odpowiednich środków wyrazu i wykorzystywanie ich w sposób umożliwiający wyrażenie idei, myśli, problemu artystycznego, kształtowanie osobowości studenta w oparciu o zdobyte doświadczenia artystyczne i wiedzę o warsztacie rzeźbiarskim. Student w praktyce poznaje wybrane podstawowe techniki rzeźbiarskie, które wykorzystuje w różnych formach twórczej aktywności budując systematycznie indywidualny język artystycznej wypowiedzi. |
| Wymagania wstępne: | Realizacja modułu „Rzeźba” 13-EP-S1-RZ cz.2 |
| Literatura podstawowa: | Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada podstawową wiedzę w zakresie form i środków ekspresji właściwą dla trójwymiarowej rzeźbiarskiej przestrzeni. [13-EP-S1-SPR.1_1] |
13-EP-S1-W01 [1/5] |
Samodzielnie tworzy i realizuje prace artystyczne w zakresie rzeźby. [13-EP-S1-SPR.1_2] |
13-EP-S1-U01 [2/5] |
Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do zobrazowania autorskich koncepcji plastycznych. [13-EP-S1-SPR.1_3] |
13-EP-S1-U02 [2/5] |
Dysponuje umiejętnościami posługiwania się narzędziami warsztatu rzeźbiarskiego. [13-EP-S1-SPR.1_4] |
13-EP-S1-U03 [2/5] |
Umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności.
[13-EP-S1-SPR.1_5] |
13-EP-S1-K16 [1/5] |
Posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach
organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi. [13-EP-S1-SPR.1_6] |
13-EP-S1-K17 [1/5] |
W sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych
jak również własnych działań artystycznych. [13-EP-S1-SPR.1_7] |
13-EP-S1-K18 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Projekt artystyczny [13-EP-S1-SPR.1_w_1] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych w realizacjach prac rzeźbiarskich poprzez trafność odpowiedzi na podjęty przez studenta problem.
Ocena umiejętności wykorzystania wiedzy o rzeźbie współczesnej oraz umiejętności wykorzystania odpowiedniego materiału i jego ekspresji w rzeźbiarskiej wypowiedzi artystycznej.
Ocena umiejętności prezentacji własnych działań twórczych, odwołująca się do rzeczowej argumentacji oraz umiejętności krytycznej ich analizy i oceny. |
13-EP-S1-SPR.1_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [13-EP-S1-SPR.1_fs_1] | Realizacja dzieł rzeźbiarskich w wybranych technikach z uwzględnieniem etapu projektowania, krytycznej weryfikacji projektu, ostatecznej realizacji i prezentacji pracy.
Indywidualne konsultacje w formie bezpośredniej. |
45 | Indywidualna praca koncepcyjna i projektowa; realizacja rzeźby w określonej technice, przygotowanie do prezentacji.
Weryfikacja zamierzeń artystycznych na etapie projektowania, realizacji i prezentacji prac. |
75 |
Projekt artystyczny [13-EP-S1-SPR.1_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||