RYSUNEK CZ.3
Field of study: Fine Arts Education
Programme code: 13-S1EP12.2.2018
| Module name: | RYSUNEK CZ.3 |
|---|---|
| Module code: | 13-EP-S1-RYS.3 |
| Programme code: | 13-S1EP12.2.2018 |
| Semester: | winter semester 2019/2020 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Głównym założeniem modułu jest kształtowanie umiejętności związanych z poprawnym przedstawianiem postaci ludzkiej, z uwzględnieniem proporcji, oraz budowy anatomicznej ciała człowieka. Doświadczenia te uzupełniane są o studium natury, przestrzeni i perspektywy. Student dokonuje interpretacji postaci wraz z przestrzenią, w oparciu o zasady kompozycji i dominanty. Zagadnienie rysunku studyjnego, obejmuje również studium kształtów, materii; problematyka rysunku zawiera analizę układów światła i cienia, które student przekłada na wartości rysunkowe i graficzne.
Student zaznajamia się z różnymi mediami rysunkowymi, na podstawie których pogłębia doświadczenia warsztatowe i poszukuje indywidualnych środków wypowiedzi. Ćwiczenia realizowane poza pracownią obejmują szkice postaci, ruchu, przestrzeni, a także problemowe, w których student dokonuje pierwszych interpretacji. |
| Prerequisites: | Zrealizowany moduł CZ.2 |
| Key reading: | Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
|
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Potrafi studyjnie ujmować obserwowaną i analizowaną rzeczywistość, interpretować ją i przetwarzać twórczo. [13-EP-S1-RYS.3_1] |
13-EP-S1-W01 [2/5] |
Potrafi realizować studium modela z elementami anatomii i perspektywy, studium martwej natury, studium fragmentu, pejzażu, poznanie tradycyjnych i niekonwencjonalnych technik rysunkowych. [13-EP-S1-RYS.3_2] |
13-EP-S1-U01 [2/5] |
Kładzie nacisk na obserwację i uchwycenie odpowiednich proporcji uwzględniając wartości rysunkowe i graficzne [13-EP-S1-RYS.3_3] |
13-EP-S1-U02 [3/5] |
Zna różne techniki i sposoby rysowania oraz umiejętnie je wykorzystuje. [13-EP-S1-RYS.3_4] |
13-EP-S1-U03 [3/5] |
(no information given) [13-EP-S1-RYS.3_5] |
13-EP-S1-U07 [3/5] |
Potrafi realizować szkice postaci, szkice sytuacyjne, studium twarzy(autoportret) z uwzględnieniem charakterystycznych cech, zadania domowe mają na celu rozwijanie samodzielnego myślenia a zarazem przygotowują do indywidualnej pracy własnej w przyszłości [13-EP-S1-RYS.3_6] |
13-EP-S1-U08 [3/5] |
Zna zasady traktowania rysunku jako autonomicznej formy wypowiedzi artystycznej pozwalającej na pełną wypowiedź przy jednoczesnym ukazaniu jego możliwości związanych z wykorzystywaniem rysunku w poszukiwaniach interdyscyplinarnych. [13-EP-S1-RYS.3_7] |
13-EP-S1-K12 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Projekt artystyczny [13-EP-S1-RYS.3_w_1] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu rysunkowego realizowanego przez studenta. |
13-EP-S1-RYS.3_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [13-EP-S1-RYS.3_fs_1] | Realizacja ćwiczeń w pracowni. Omówienie zagadnień plastycznych, warsztatowych, projektowych itp.
Indywidualna praca ze studentem: korekty, konsultacje, podsumowania
|
45 | Indywidualna praca; realizacja prac rysunkowych w określonej technice formowania; przygotowanie do prezentacji.
Weryfikacja zamierzeń artystycznych na etapie projektowania, realizacji i prezentacji prac. |
15 |
Projekt artystyczny [13-EP-S1-RYS.3_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||