GRAFIKA UŻYTKOWA (dla specjalności Sztuki Użytkowe) CZ.2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: 13-S1EP12.2.2018

Nazwa modułu: GRAFIKA UŻYTKOWA (dla specjalności Sztuki Użytkowe) CZ.2
Kod modułu: 13-EP-S1-SUGU.2
Kod programu: 13-S1EP12.2.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Realizacja modułu pozwala studentowi rozwijać umiejętności posługiwania się warsztatem grafika artysty i projektanta, nabycie umiejętności doboru środków wyrazu i posługiwania się nimi w sposób umożliwiający wyrażenie idei, myśli, problemu artystycznego, zdobycie doświadczenia artystycznego i wiedzy właściwej grafice użytkowej, kształtowanie osobowości twórczej studenta. Student w praktyce poznaje warsztat grafika i projektanta. Istotą jest integrowanie doświadczeń warsztatowych w zakresie grafiki, doświadczeń o charakterze ogólnoplastycznym z filozofią grafiki użytkowej, służącej komunikowaniu się (posiadającej zatem ścisłą funkcję).
Wymagania wstępne:
Realizacja modułu cz.1
Literatura podstawowa:
Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawowa wiedzę w zakresie form i środków ekspresji właściwą dla grafiki użytkowej (projektowej i warsztatowej) [13-EP-S1-SUGU.2_1]
13-EP-S1-W01 [1/5]
Samodzielnie projektuje i realizuje prace artystyczne i projektowe w zakresie grafiki użytkowej [13-EP-S1-SUGU.2_2]
13-EP-S1-U01 [2/5]
Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do zobrazowania autorskich koncepcji artystycznych i projektowych w zakresie grafiki o charakterze użytkowym [13-EP-S1-SUGU.2_3]
13-EP-S1-U02 [2/5]
Dysponuje umiejętnościami posługiwania się narzędziami warsztatu graficznego [13-EP-S1-SUGU.2_4]
13-EP-S1-U03 [2/5]
Umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności [13-EP-S1-SUGU.2_5]
13-EP-S1-K16 [1/5]
Posiada umiejętność współpracy i integracji przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi i wystawienniczymi [13-EP-S1-SUGU.2_6]
13-EP-S1-K17 [1/5]
W sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych zagadnień grafiki użytkowej jak również własnych działań artystycznych w jej obrębie [13-EP-S1-SUGU.2_7]
13-EP-S1-K18 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt artystyczny [13-EP-S1-SUGU.2_w_1]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych i projektowych w realizacjach prac graficznych. Ocena umiejętności wykorzystania wiedzy o grafice użytkowej oraz umiejętności adekwatnego wykorzystania technik i metod kreowania projektu.
13-EP-S1-SUGU.2_1 13-EP-S1-SUGU.2_2 13-EP-S1-SUGU.2_3 13-EP-S1-SUGU.2_4 13-EP-S1-SUGU.2_5 13-EP-S1-SUGU.2_6 13-EP-S1-SUGU.2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-EP-S1-SUGU.1_fs_ ]
Realizacja ćwiczeń w pracowni. Omówienie zagadnień plastycznych, warsztatowych, projektowych itp.
45
Indywidualna praca koncepcyjna i projektowa; realizacja projektów; przygotowanie do prezentacji.
75 Projekt artystyczny [13-EP-S1-SUGU.2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)