Metodyka zajęć terenowych - warsztaty w terenie Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S2BI19.2021

Nazwa modułu: Metodyka zajęć terenowych - warsztaty w terenie
Kod modułu: 2BLN_151a
Kod programu: W2-S2BI19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł Metodyka zajęć terenowych - warsztaty w terenie zawiera podstawowe informacje z zakresu praktycznych podstaw dydaktyki biologii zgodnie z „Przygotowania w zakresie dydaktycznym” ministerialnych Standardów Kształcenia Nauczycieli z 2019 r. Zajęcia tego modułu mają na celu uzmysłowienie studentowi wartości dydaktycznych zajęć prowadzonych poza klasą szkolną, wypracowanie u studenta umiejętności planowania i przeprowadzania takich zajęć oraz rozumienia szerokiego zestawu zagadnień jakie można realizować metodami związanymi z pracą poza klasą zwłaszcza w kontekście metody projektu dydaktycznego oraz metody odwróconej klasy. Zajęcia mają także na celu przygotowanie studenta do wykorzystywania w trakcie zajęć terenowych możliwości jakie daje zastosowanie technologii informatycznej w tym technik związanych z technologią rozszerzonej rzeczywistości.
Wymagania wstępne:
Merytoryczne przygotowanie w zakresie przedmiotu biologia oraz wybranych zagadnień z przedmiotów pokrewnych wchodzących w skład postaw programowych przedmiotu przyroda uzyskane w trakcie kształcenia akademickiego.
Literatura podstawowa:
Jak w sylabusie.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna metody organizacji pracy w grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, rozumie zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego i jest przygotowany do realizacji zasady nauczania interdyscyplinarnego poza budynkiem szkoły zwłaszcza w formie specyficznej dla nauczania biologii; rozumie korzyści wynikające z realizowania części zadań dydaktycznych na zajęciach terenowych, wie, że forma pracy w terenie jest szczególnie cenna zarówno z merytorycznego jak i wychowawczego punktu widzenia. [2BL_151a_1]
2BLN_W01_P [4/5] 2BLN_W03_P [4/5] 2BLN_U01_P [4/5]
Potrafi odpowiednio planować i przeprowadzać działania w zakresie dydaktyki biologii w kontekście zasady poglądowego nauczania; jest zdolny do wykorzystania działań przewidzianych w systemie szkolnym takich jak wycieczki klasowe do realizacji wybranych zagadnień z zakresu nauczania biologii oraz dostosowywać formy i dobierać metody tych działań do wieku i indywidualnych potrzeb ucznia. [2BL_151a_2]
2BLN_W04_P [5/5] 2BLN_U03_P [5/5]
Rozumie potrzebę kształtowania u ucznia postaw zawiązanych z tworzeniem systemu wartości i rozwijania postaw etycznych, jest gotowy do wsparcia uczniów w wykonywaniu zadań w zespołach w tym pracy metodą projektu; jest przygotowany do kształtowania u uczniów postaw związanych z systematycznym zdobywaniem wiedy oraz umiejętności w tym korzystania z zasobów Internetu oraz tworzenia własnych zasobów z wykorzystaniem możliwości jakie daje technologia cyfrowa. [2BL_151a_3]
2BLN_W09_P [5/5] 2BLN_U04_P [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie na ocenę [2BL_151a_w_1]
Zaliczenie na ocenę na zasadach określonych w sylabusie.
2BL_151a_1 2BL_151a_2 2BL_151a_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [2BL_151a_fs_1]
Praca z materiałem źródłowym, karta pracy, dyskusja, obserwacja, metoda projektu.
15
Lektura uzupełniająca, korzystanie ze źródeł sieci (aplikacje, filmy edukacyjne, dokumentalne, wykłady TED).
10 Zaliczenie na ocenę [2BL_151a_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)