Podstawy glottodydaktyki
Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S2FP19.2021

Nazwa modułu: | Podstawy glottodydaktyki |
---|---|
Kod modułu: | W1-FP-NP-S2-PG |
Kod programu: | W1-S2FP19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Przedmiot służy zapoznaniu studentów z najnowszymi tendencjami w nauczaniu języków obcych we współczesnej dydaktyce, wskazaniu źródeł do metodyki ze wskazaniem ważnych etapów rozwojowych glottodydakyki polonistycznej. Zapoznaje studentów z metodami nauczania języków obcych, rozróżnienia pomiędzy tradycyjnymi oraz nietradycyjnymi metodami w nauczaniu (metoda komunikacyjna, metoda gramatyczno-tłumaczeniowa itp.); z technikami oceny kompetencji komunikacyjnej oraz lingwistycznej uczących się. Zaprezentowane zostaną przede wszystkim metody komunikacyjna i zadaniowa oraz metody nauczania pisania i czytania stosowane we współczesnej glottodydaktyce. |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat glottodydaktycznych metod, strategii i technik , zna współczesne kierunkach rozwoju glottodydaktyki, rozumie jej powiązania z naukami społecznymi i humanistycznymi. [PG_01] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru glottodydaktyki polonistycznej, rozumie – w tym kontekście – istotę i zakres powiązań między filologią a różnymi dziedzinami naukowymi (psychologią, pedagogiką, socjologią, filozofią, kulturoznawstwem). [PG_02] |
K_W04 [4/5] |
Student zna i rozumie kulturowe, społeczne psychologiczne i językowe uwarunkowania procesu komunikacji, także komunikacji w języku obcym / drugim. [PG_03] |
K_W15 [3/5] |
Student potrafi wyszukiwać informacje (naukowe, źródłowe) dotyczące wybranych problemów glottodydaktycznych, umie krytycznie ocenić ich przydatność oraz potrafi zastosować zdobyte informacje w konkretnym celu związanym z nauczaniem języka i literatury w warunkach obcojęzycznych. [PG_04] |
K_U01 [2/5] |
Student potrafi efektywnie zastosować wiedzę z zakresu nauk humanistycznych i społecznych w rozważaniach dotyczących języka i literatury polskiej w odniesieniu do działań glottodydaktycznych. [PG_05] |
K_U06 [3/5] |
Student potrafi uwzględnić społeczno-kulturową oraz językową specyfikę modelu komunikacji w ujęciu glottodydaktycznym podczas interpretowania zjawisk językowych i literackich. [PG_06] |
K_U09 [3/5] |
Student właściwie ocenia poziom wiedzy i umiejętności za zakresu glottodydaktyki, rozumie potrzebę dalszego rozwoju. [PG_07] |
K_K01 [4/5] |
Studenta cechuje oparta na dowartościowaniu tradycji postawa szacunku wobec warsztatu pracy polonisty-glottodydaktyka. [PG_08] |
K_K05 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PG_w_01] | Przygotowanie opisu zajęć prowadzonych zgodnie z konkretną metodą lub ich połączeniem. |
PG_01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PG_fs_01] | Wypowiedź ciągła w formie wykładu, prezentacja multimedialna, odpowiedzi na pytania. |
15 | Lektura wybranych publikacji: rozdziałów w książkach i artykułów, przygotowanie wystąpień. |
75 |
Egzamin [PG_w_01] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |