Podstawy glottodydaktyki Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: W1-S2FP19.2021

Nazwa modułu: Podstawy glottodydaktyki
Kod modułu: W1-FP-NP-S2-PG
Kod programu: W1-S2FP19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot służy zapoznaniu studentów z najnowszymi tendencjami w nauczaniu języków obcych we współczesnej dydaktyce, wskazaniu źródeł do metodyki ze wskazaniem ważnych etapów rozwojowych glottodydakyki polonistycznej. Zapoznaje studentów z metodami nauczania języków obcych, rozróżnienia pomiędzy tradycyjnymi oraz nietradycyjnymi metodami w nauczaniu (metoda komunikacyjna, metoda gramatyczno-tłumaczeniowa itp.); z technikami oceny kompetencji komunikacyjnej oraz lingwistycznej uczących się. Zaprezentowane zostaną przede wszystkim metody komunikacyjna i zadaniowa oraz metody nauczania pisania i czytania stosowane we współczesnej glottodydaktyce.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat glottodydaktycznych metod, strategii i technik , zna współczesne kierunkach rozwoju glottodydaktyki, rozumie jej powiązania z naukami społecznymi i humanistycznymi. [PG_01]
K_W02 [5/5]
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru glottodydaktyki polonistycznej, rozumie – w tym kontekście – istotę i zakres powiązań między filologią a różnymi dziedzinami naukowymi (psychologią, pedagogiką, socjologią, filozofią, kulturoznawstwem). [PG_02]
K_W04 [4/5]
Student zna i rozumie kulturowe, społeczne psychologiczne i językowe uwarunkowania procesu komunikacji, także komunikacji w języku obcym / drugim. [PG_03]
K_W15 [3/5]
Student potrafi wyszukiwać informacje (naukowe, źródłowe) dotyczące wybranych problemów glottodydaktycznych, umie krytycznie ocenić ich przydatność oraz potrafi zastosować zdobyte informacje w konkretnym celu związanym z nauczaniem języka i literatury w warunkach obcojęzycznych. [PG_04]
K_U01 [2/5]
Student potrafi efektywnie zastosować wiedzę z zakresu nauk humanistycznych i społecznych w rozważaniach dotyczących języka i literatury polskiej w odniesieniu do działań glottodydaktycznych. [PG_05]
K_U06 [3/5]
Student potrafi uwzględnić społeczno-kulturową oraz językową specyfikę modelu komunikacji w ujęciu glottodydaktycznym podczas interpretowania zjawisk językowych i literackich. [PG_06]
K_U09 [3/5]
Student właściwie ocenia poziom wiedzy i umiejętności za zakresu glottodydaktyki, rozumie potrzebę dalszego rozwoju. [PG_07]
K_K01 [4/5]
Studenta cechuje oparta na dowartościowaniu tradycji postawa szacunku wobec warsztatu pracy polonisty-glottodydaktyka. [PG_08]
K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [PG_w_01]
Przygotowanie opisu zajęć prowadzonych zgodnie z konkretną metodą lub ich połączeniem.
PG_01 PG_02 PG_03 PG_04 PG_05 PG_06 PG_07 PG_08
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PG_fs_01]
Wypowiedź ciągła w formie wykładu, prezentacja multimedialna, odpowiedzi na pytania.
15
Lektura wybranych publikacji: rozdziałów w książkach i artykułów, przygotowanie wystąpień.
75 Egzamin [PG_w_01]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)